האצן קירון קלמנט יצא מהארון: הספורטאי האמריקני הבכיר ביותר “לצאת” עד כה

קירון קלמנט (Kerron Clement) בן ה-33, האלוף האולימפי בריצת 400 מטר משוכות, הודיע בשבוע שעבר על יציאתו מהארון, זאת כחלק מיום "היציאה מהארון" הבינלאומי. בשיא הקריירה שלו זכה קלמנט ב-4 מדליות זהב באליפות העולם ו-2 מדליות זהב אולימפיות. בראיון למגזין האמריקאי OUT אמר" "נמאס לי לאהוב בחושך".

קלמנט נולד בפורט אוף ספיין, בטרינידד וטובגו. הוא עבר עם משפחתו לארצות הברית בגיל 13. בארה"ב התגלה כישרון הריצה שלו וכבר בגיל צעיר זכה ב-2 מדליות זהב באליפות ארה"ב לנוער. בעקבות הישגיו על מסלול הריצה קיבל בגיל 19 אזרחות אמריקאית והחל לייצג את ארה"ב בתחרויות השונות. באותה השנה, במהלך אליפות המכללות, קלמנט שבר את שיא העולם בריצת 400 מטר באולם, שיא שהחזיק 13 שנה לפני שנשבר שוב על-ידי מייקל נורמן האמריקאי ב-2018.

#Olympic #GoldMedalist #KerronClement Comes Out As #Gay#LGBT #LGBTCommunity #Queer #ImpulseNewDelhi #ImpulseUnited #ImpulseGroup #ComingOut https://t.co/yK8hiP8S0i

— Impulse New Delhi (@ImpulseNewDelhi) October 13, 2019

קלמנט סיפר עוד בראיון ל-OUT כי עבר את מה שאנשים רבים עברו, "שזה לפחד להיות מי שאתה. נלחמתי עם המיניות שלי במשך 17 שנה. עם הזמן, ככל שאתה מתבגר, אכפת לך פחות. עכשיו זה הזמן שלי להיות עצמי ולהיות חופשי. זה מה שהפכתי להיות: אדם חופשי".

את היציאה הפומבית מהארון, עשה קלמנט בגיבוי של מותג ההלבשה "נייקי", כחלק מקמפיין תקשורתי. "יש לי מותג עולמי המגבה אותי, זה מדהים לגמרי. הלוואי שכל החברות יעשו מה שנייקי עושה", אמר. קלמנט נמצא בסוף הקריירה שלו ואמנם ישנה חשיבות עצומה ליציאה שלו מהארון, אבל כמו ספורטאים אחרים בעבר, הוא בוחר לעשות זאת רק לאחר שכמעט ואינו מתחרה יותר.

Congratulations #kerronclement
????????️‍???????????? @TeamUSA #TeamLGBT+ https://t.co/qnXMk47iQ2

— Leeds City College LGBT+ Staff Network (@LCC_LGBTstaff) October 14, 2019

קלמנט הוא הספורטאי הבכיר ביותר שיצא מהארון בספורט האמריקאי, אך גם מעשיו מעידים על הפחד האדיר הקיים עדיין אצל ספורטאים להצהיר על מיניותם בשיא הקריירה שלהם. פחד שבתקווה נזכה לראות מתפוגג יום אחד אז ספורטאים צעירים יוכלו להתקבל באהבה אצל הקהל האמריקאי והעולמי, למרות ואף בזכות זהותם המינית.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website