‘הבית של העובדים’ פותח שערים: רחבת בית ההסתדרות תיפתח לציבור

הגדרות שמקיפות את מתחם בית ההסתדרות ברחוב ארלוזורוב בתל-אביב יוסרו ומדשאת הענק השמורה של אחד הבניינים ההיסטוריים והמפורסמים בעיר, תהפוך לגינת ההסתדרות שפתוחה לקהל הרחב. כך על פי תכנית פיתוח חדשה שיזם יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד ומקדמת בימים אלו ההסתדרות בשיתוף פעולה עם עיריית תל אביב-יפו.

רחבת בית ההסתדרות (צילום: דוברות ההסתדרות)

על פי החלטתו של בר-דוד, ההסתדרות לא רק תסיר את הגדרות סביב המתחם אלא תעצב את הגינה הציבורית באופן שישתלב בנוף האורבני של תל-אביב ויאפשר לקיים בה פעילויות תרבות ופנאי שפתוחות לקהל הרחב. בנוסף למפגש עירוני מזמין ופתוח בכל שעות היממה, מתחם הגינה החדש סביב בית ההסתדרות, יכלול גם את "שביל תנועות הנוער" שיהווה זירת פעילות לתנועות השונות וישלב פינות מורשת של ההסתדרות. אדריכלית הנוף חוי ליבנה מופקדת על תכנון הגינה והעבודות צפויות להתחיל בתקופה הקרובה.

יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד (צילום: אגף דוברות ההסתדרות)

"בית ההסתדרות בתל אביב הוא חלק בלתי נפרד מההיסטוריה של המדינה והוא אחד מהמבנים המזוהים ביותר עם נופי העיר", אמר בר-דוד, "אני שמח כי דווקא כעת, כשההסתדרות נכנסת לשנת המאה להקמתה, הבית של העובדים בישראל ממשיך להניף דגלים חדשים. פתיחת המדשאה לכלל הציבור היא אמנם צעד סמלי אך זהו צעד שיש בו אמירה נחרצת לגבי הדרך של הארגון הזה והמשך העשייה שלו למען העובדים והחברה בישראל".

בחודשים האחרונים יזמה ההסתדרות מספר אירועים ופעילויות במתחם ההסתדרות בשיתוף עם עיריית ת"א-יפו, בהם הקרנת סרטים לכל המשפחה בחופשת הקיץ, סיור אדריכלי במסגרת הפרויקט "בתים מבפנים" ויריד ספרים ענק של הוצאת עם עובד. כמו כן באחד במאי מתקיימת במתחם עצרת חגיגית בארגון ‘הסתדרות הנוער העובד והלומד’.

הפנינג ספרים ‘עם עובד’ בבית ההסתדרות. (באדיבות עם עובד)

טקס האחד במאי ברחבת ההסתדרות (צילום: דוברות ההסתדרות)

בנייתו של בית ההסתדרות, שעוצב בסגנון ברוטליסטי והפך לאחד מסמלי האדריכלות הבולטים של התקופה, הסתיימה בשנת 1956 ולקחו בה חלק אדריכלים מובילים, בהם: דב כרמי, צבי מלצר, מריאן גרינהאוז, מלכיאל קוטלביץ’, יצחק ישר, יצחק משה לבקוביץ’, מאיר צרפתי ומארק פינטל.

רחבת בית ההסתדרות בעבר (צילום: דוברות ההסתדרות)

Leave a Reply

Name *
Email *
Website