“הגיע הזמן לשנות”: מחאת להט”ב כנגד אפלייה במדיניות רישום הורות

פעילות ופעילים מתנועת "הפנתרות הוורודות" מחו היום (שלישי) כנגד אי השוויון והאפליה ברישום הורות בקרב משפחות מקהילת הלהט"ב. במהלך המחאה, שהתקיימה בתוך לשכות משרד הפנים בתל אביב וירושלים, פרסו הפעילות והפעילים שרשראות המורכבת מצמידי יולדות בבתי חולים, הקריאו את עמדתם בנושא, וחילקו לציבור חומרי הסברה. לטענת המוחים, המחאה התקיימה ביום המשפחה על רקע צו בית המשפט שהוגש ולא מומש, שקבע כי על משרד הפנים לרשום זוג אמהות כהורות.

זהורית שורק, פעילה בארגון "בת קול", אמרה כי "אנחנו מוחות ומוחים על האפליה הקשה שמתקיימת כאן. יש צו בית משפט שמשרד הפנים מסרב לקבל וזה פשוט ביזיון. אין שום סיבה שזוגות להט"בים לא יוכלו להירשם כהורים לילד שלהם מיד לאחר הלידה, כמו כל זוג בישראל. האפליה הזאת חייבת להפסק".

מחאת הפנתרות הוורודות כנגד אפליית להט"ב ברישום הורות. (צילום: הפנתרות הוורודות)

ח"כ מרב מיכאלי (העבודה), יוזמת הצעת חוק לרישום הורים מאותו המין, אמרה כי "לא יכול להיות שאישה סטרייטית שילדה ילד מתרומת זרע יכולה ממש לקחת בחור מהרחוב, להגיד שהוא האבא והוא ירשם כאבא, בעוד שאישה לסבית לא יכולה לרשום כאמא שנייה אישה שהיא חיה איתה גם עשר שנים. כבר שתי קדנציות שאני נאבקת בדבר הזה ואנחנו עדיין לא שם. גם אחרי שהצלחנו לבטל את ההנחיה ההזויה, לפיה זוגות מאותו המין צריכים לאמץ את הילד שלהם, המדינה הדתית ומשרד הפנים של דרעי פשוט פועלים בניגוד להנחיית היועץ המשפטי לממשלה ובניגוד להחלטות בית משפט, ומסרבים לתת להם צווי הורות".

תומו חן, פעיל בתנועת "הפנתרות הורודות", אמר כי "הפקידים במשרד הפנים טוענים שהם בסך הכל מבצעים את הוראות מדינת ישראל, הוראות שמשפילות אותנו, מפלות אותנו לרעה, ועל זה אנחנו לא נשתוק. הגיע הזמן שנפר את הסדר הציבורי בגלל שהסדר הציבורי מפר את שגרת החיים שלנו".

תומו חן במהלך מחאת הפנתרות הוורודות כנגד אפליית להט"ב ברישום הורות. (צילום: הפנתרות הוורודות)

 

האגודה למען הלהט"ב התייחסה אף היא ליום המשפחה, ואמרה כי "היום ישראל מציינת את יום המשפחה. יום אותו רבים ורבות לוקחים כמובן מאליו, אבל לקהילה שלנו זהו יום חשוב, כי בישראל 2019, לא כל משפחה היא שווה ונראה כי הדרך עוד ארוכה. הקהילה הגאה בשנה האחרונה יצאה למחאה הגדולה בתולדותיה, מחאה שהשתתפו בה מעל 100,000 א.נשים ומאות חברות תמכו במאבק למען השוויון. אך עדיין – אמהות גאות לא נרשמות בבית החולים כאמהות לילדיהן ונאלצות להיסחב בבתי משפט ולשלם אלפי שקלים על ייצוג משפטי, אבות גאים נדחקים אל תחתית רשימות האימוץ או נאלצים לעבור תהליך פונדקאות בחו"ל. הגיע הזמן לשנות את זה – כן ועכשיו למשפחות להט"ב!".

גם בארגון "אבות גאים" התייחסו ליום המשפחה, ובפרט לסקר הלמ"ס שפורסם היום בנושא משפחות בישראל, ולא כלל התייחסות למשפחות גאות. בארגון אמרו כי "משפחה זו משפחה אבל כנראה לא אצל הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, אשר לכבוד יום המשפחה פרסמה את דו"ח ‘המשפחות בישראל’ ובו אף לא אזכור אחד למשפחות הלהט"ב. היום אנו חוגגים את יום המשפחה ועדיין בשנת 2019 במקום להיות גוף מדעי ומקצועי, הלשכה מעדיפה כנראה לשתף פעולה עם הממשלה הכי להט"בפובית בתולדות ישראל ולהתעלם מקיומן של המשפחות הגאות בארץ ולא לכלול בדו"ח את מבנה המשפחה הגאה, על גווניו השונים".

עוד מסר הארגון כי "לא יעלה על הדעת שבשנת 2019 המדינה טרם עדכנה את תפיסתה הסטטיסטית וממשיכה להתעלם מקיומנו. אנו דורשים מכלל משרדי הממשלה לחשב מסלול מחדש ולהפסיק עם ההתעלמות המכוונת כלפי אלפי משפחות".

Leave a Reply

Name *
Email *
Website