ההרוג ה-47: בן 17 נהרג במהלך עבודתו בירושלים

מחמוד חאמד, בן 17, מצור באהר בירושלים, נהרג במהלך עבודתו במפעל בטון משפחתי בעיר, ככל הנראה אחרי שאיבד שליטה על מלגזה בה נהג בניגוד לחוק. חאמד הוא ההרוג ה-47 בתאונות עבודה מאז תחילת השנה, ובן הנוער הראשון שנהרג בעבודתו השנה. המשטרה פתחה בחקירה בסיוע מפקחי משרד העבודה והרווחה ובוחן תנועה.

פראמדיק מד״א אופיר גינצבורג סיפר כי "כשהגענו למקום ראינו צעיר כבן 17 מחוסר הכרה, כשלדברי האנשים במקום נפגע ממלגזה שהתהפכה. הוא היה מחוסר הכרה ללא דופק וללא נשימה, וסבל מחבלת ראש קשה. ביצענו בדיקות רפואיות אך לא נותר לנו אלא לקבוע את מותו.:

מהסתדרות הנוער העובד והלומד נמסר כי היא רואה את מותו של הקטין במהלך עבודתו בחומרה. "מבלי להכיר את הפרטים לעומקם נציין כי מדובר בבן הנוער הראשון שנהרג השנה בעבודה ומצטרף לסטטיסטיקה של נערים שעובדים במקומות עבודה מסוכנים ולא מותאמים. נדגיש כי חוק עבודת הנוער אוסר בשורה של תקנות על עבודה מסוכנת בין השאר בכלים כבדים. אנחנו שולחים את תנחומנו למשפחה האבלה וקוראים לרשויות לנהוג ביד קשה כלפי האחראים".

לפני שנה בדיוק, העביר משרד העבודה והרווחה תקנה האוסרת כניסת בני נוער ועבודתם באתרי בניין, שהם מקומות עבודה מסוכנים. זאת, לאחר שבשנים האחרונות נהרגו בעבודתם שישה בני נוער נוספים, רובם באתרי בניה במהלך החופשות מהלימודים. נזכיר כי על מעסיקים של בני נוער חלה חובת זהירות מוגברת לשמירה על חייהם, וכי עבודות רבות אסורות על פי חוק עבודת הנוער, בהיותן מסוכנות.

"ריבוי התאונות בחצרי מפעלים ובתי מלאכה שבהן מעורבות מלגזה מלמד כי ישנה בעיה עמוקה בכל הקשור לנושא בטיחות בהפעלת מלגזות וכן ההכשרה הניתנת לצורך קבלת היתר להפעלת מלגזה" מסר ישראל אסל,עו"ד היועץ המשפטי של הפורום למניעת תאונות עבודה. "נראה כי הגיעה העת, לקבוע תוכנית לימודים ו/או קורס ארוך עמוק ומקיף יותר לצורך קבלת היתר לנהיגה על מלגזה, במצב הקיים היום, כל בעל רישיון רכב, יכול בקורס קצר ומזורז של יום וחצי לקבל רישיון לנהיגה על מלגזה, בפרק זמן קצר זה אינו מספיק לרכוש את המיומנות הנדרשת כדי להפעיל מלגזה בצורה בטיחותית, הגיעה העת לקבוע תקופת הכשרה מעשית ארוכה מעין ‘התמחות’ כתנאי להנפקת היתר לנהיגה על מלגזה".

בסביבות השעה 11:00 נפגע עובד נוסף כבן 30 נוסף במהלך עבודתו במפעל בקיבוץ גזית שבעמק יזרעאל. הוא פונה על ידי מד"א באמצעות מסוק, כשהוא במצב קשה, מורדם ומונשם עם חבלת ראש, לבית החולים רמב"ם. פראמדיק מד״א טאלב עבדאללה וחובש בכיר רכוב על אופנוע מד״א דוד ברגר סיפרו: ״כשהגענו למקום ראינו את הפועל שוכב על הרצפה כשהוא פצוע וסובל מחבלות בראשו. הוא היה מעורפל הכרה ובאי שקט, ולאחר ייצוב מצבו תוך מתן תרופות וביצוע הנשמה מתקדמת פינינו אותו במסוק מד״א לבית החולים רמב״ם כשמצבו קשה״.

מוקדם יותר היום נפעל עובד כבן 35 לבור באתר בניה ברחוב הצבר במגדל העמק. הוא פונה על ידי מד"א לבית החולים רמב"ם כשהוא במצב קשה, יציב ובהכרה, עם עם חבלות בפלג גופו העליון.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website