ההרוג ה-54: עובד נהרג בתאונת עבודה באתר בנייה בשומרון

עובד כבן 45 נהרג בשעות הצהרים (חמישי) בתאונה באתר בניה ביישוב חיננית שבצפון השומרון. העובד נפגע ככל הנראה מנגרר של משאית ונפצע בפלג גופו העליון. חובשים ופראמדיקים של מד"א ביצעו בו פעולות החייאה אך נאלצו לקבוע את מותו. זהו ההרוג ה-54 בתאונות עבודה מאז תחילת השנה.

חובש רפואת חירום במד״א זוהר מסעוד מסעוד סיפר: ״סמוך לחלקה האחורי של המשאית, ליד הנגרר, שכב הפצוע – גבר כבן 45 עם חבלה קשה בפלג גופו העליון. מייד התחלנו בטיפול רפואי, הכנסנו אותו לאמבולנס וביצענו בו פעולות החייאה. לצערי הפציעה שלו הייתה קשה מאוד, ולאחר דקות ארוכות נאלצנו לקבוע את מותו״.

כזכור, משרד העבודה איננו אוכף את חוקי הבטיחות ואת מרבית חוקי העבודה בשטחי יהודה ושומרון מעבר לקו הירוק, בטענה כי החוק הישראלי איננו חל בשטחים אלו. בניגוד לאתרים בתחומי הקו הירוק הנסגרים על פי חוק על ידי משרד העבודה והרווחה ליומיים בעקבות תאונות קשות וקטלניות, ממשרד העבודה והרווחה נמסר לדבר כי הטיפול באירוע זה מצוי באחריות המשטרה והמנהל האזרחי, וכי המשרד איננו צפוי להוציא צו סגירה לאתר הבניה בשל מיקומו מעבר לתחום הקו הירוק.

אתמול – חמש תאונות

אמש בסביבות השעה 18:15 נפגע עובד כבן 23 ממכונה במפעל ברחוב המסגר בחצור שבגליל העליון. הוא פונה על ידי מד"א כשהוא במצב בינוני עם חבלה בגפיים לבית החולים זיו.

בסביבות 14:40 נפצע עובד כבן 48 במהלך עבודות שיפוצים בבית בקיבוץ בחן בעמק חפר. הוא פונה במצב בינוני, בהכרה מלאה עם  פציעה חודרת בפלג גופו התחתון לבית החולים הלל יפה.

בשעה -13:15 אמש נפצע עובד בן 22 במהלך עבודה במפעל בקיבוץ עין הנצי"ב בעמק בית שאן. הוא פונה במסוק מד״א לבית החולים רמב״ם כשהוא במצב בינוני עם חבלה בגפיים.

בסביבות השעה 8:00 אמש נפל פועל בן 25 מגובה באתר בניה ברחוב אברהם בומה שביט בראשון לציון ונפצע באורח קשה. הוא פונה לבית החולים וולפסון עם חבלה בראש ובגפיים. חובש בכיר במד"א נתנאל איתן סיפר: "על הכביש באתר הבניה שכב הפצוע כשהוא סובל מחבלת ראש קשה ומחבלות בגפיים לאחר שנפל מגובה של כ 6 מטרים. הענקנו לו טיפול רפואי ראשוני מציל חיים בשטח ותוך כדי המשך טיפול רפואי העלנו אותו לאמבולנס ופינינו אותו במצב קשה לבי"ח."

כעשר דקות אחר כך נפגע עובד נוסף, כבן 37 מחפץ כבד שנפל באתר בניה ברחוב העמל ברמת גן. הוא פונה לבית החולים שיבא בתל השומר כשהוא במצב בינוני עד קשה עם חבלת ראש.  חובש רפואת חירום במד"א איתמר מלכה סיפר: "כשהגענו למקום ראינו את הפועל יושב ברחוב כשהוא שעון על עץ. סיפרו לנו שהוא נחבל בראשו מחפץ שנפל מגובה והקסדה שהייתה על ראשו נשברה מעוצמת המכה. ביצענו בדיקות רפואיות ראשוניות והעלנו אותו במהירות לאמבולנס. במהלך הפינוי לבי"ח המשכנו את הטיפול הרפואי שכלל חבישות ועצירת דימומים."

Leave a Reply

Name *
Email *
Website