הוארך מעצרו של החשוד באונס ורצח שבוצעו לפני 26 שנים | נעצר לפני כשבוע

המשטרה עצרה לפני כשבוע חשוד ברצח ורדית בקרקנוט שהתרחש בירושלים לפני 26 שנים. דבר המעצר הותר אמש (רביעי) לפרסום על-ידי בית המשפט בירושלים.

26 שנים לאחר רצח ורדית בקרקנוט, שהתרחש ביער אשתאול הסמוך לירושלים, נעצר לפני כשבוע חשוד בפרשה. המעצר ארע בזכות התקדמות בחקירה, שהתאפשרה הודות לאמצעים טכנולוגיים מתחום הפורנזיקה שלא היו בידי המשטרה בעת הרצח.

ולרי סקוביץ’ הינו החשוד נעצר בידי המשטרה לפני כשבוע. החשוד בן ה-64, נעצר כשהוא מתגורר בהוסטל של משרד הרווחה בירושלים. סקוביץ’ עלה ארצה מבלארוס, אליה חזר לאחר שנים ספורות, עד שלפני כשנה חזר שוב לישראל. לדברי עורך דינו, סקוביץ’ סובל מבעיות רפואיות רבות ויש חשש שהוא סובל גם מלקות קוגניטיבית.

מקרה הרצח של ורדית בקרקנוט אירע כאמור לפני 26 שנים, אך לא פוענח במשך שנים ארוכות. במהלך החודשים האחרונים נרשמה התקדמות בחקירה, לאחר שהמשטרה ביצעה פעולות חקירה סמויות לאור פיתוחים טכנולוגיים מתקדמים הנמצאים בשנים האחרונות בידיה בתחום הפורנזיקה. בעקבות הצלבתם יחד עם ראיות וממצאים שאותרו בשנת 1993 בזירת הרצח, נרשמה פריצת דרך בתיק החקירה שהובילה את המשטרה לבחון את סקוביץ’ כחשוד ברצח.

חוקרי המשטרה איתרו ועצרו את סקוביץ’ לפני כשבוע, כשהוא מתגורר בהוסטל במרכז ירושלים וזאת לאחר ששהה בחו"ל מזה 23 שנים ושב ארצה בשנת 2018. שלשום האריך בית משפט השלום בירושלים את מעצרו בעשרה ימים נוספים ואתמול – אישר לפרסום חלק מפרטי החקירה בתיק שהיו תחת צו איסור פרסום עד עתה.

במשטרה ציינו כי "הפיתוחים הטכנולוגיים אותם הכניסה בשנים האחרונות משטרת ישראל מסייעים לחוקרי המשטרה לקדם את תיקי הרצח, וזאת על מנת להגיע לכל חשוד ולהביאו לדין בגין מעשיו החמורים".

עו"ד מיכאל עירוני, שמייצג מטעם הסניגוריה הציבורית את ולרי סקוביץ’, מסר כי "ולרי סובל מבעיות רפואיות רבות ויש חשש שהוא סובל מלקות קוגניטיבית. הוא משתף פעולה עם החוקרים ומכחיש את החשדות".

ראש צוות החקירה המיוחד החוקר את התיק, המפקח משה לויטן, אמר כי "היחידה המרכזית של מחוז ירושלים עצרה לפני כשבוע חשוד בביצוע אונס ורצח של המנוחה ורדית בקרקנוט ז"ל. אנו מדברים על רצח שארע בשנת 1993. מאז ועד היום בוצעו מאות פעולות חקירה. יחד עם זאת, בתקופה האחרונה חלה פריצת דרך בתחום הפורנזיקה, והיחידה החוקרת הגיעה לזהות החשוד בביצוע האונס והרצח. גם אחרי 26 שנים משטרת ישראל תעשה הכל, ותשתמש בכל האמצעים העומדים לרשותה, על מנת להגיע לחקר האמת".

Leave a Reply

Name *
Email *
Website