הותר לפרסום: השופטת אתי כרייף, היא השופטת החשודה בפרשת אפי נוה

השופט יצחק עמית מבית המשפט העליון קיבל באופן חלקי את בקשת עיתון "הארץ", והורה על הסרת צו איסור הפרסום המתייחס לשמה של שופטת בית משפט השלום אתי כרייף, החשודה במתן טובת הנאה ליו"ר לשכת עורכי הדין לשעבר, עו"ד אפי נוה.

בהחלטה צוין כי מאז שהוצא צו איסור הפרסום, המשטרה שינתה את עמדתה והסירה את התנגדותה לביטול הצו. בנסיבות אלו, נקבע כי עקרון היסוד של פומביות הדיון מצדיק את הסרת צו איסור הפרסום לגבי שמה של השופטת, נוכח משקלם המצטבר של מספר נימוקים: העניין הציבורי המיוחד בפרסום הפרשה, הנובע ממיהות החשודה – המכהנת כשופטת, ומהות החשד – המתייחס לטוהר המידות בהליכי מינוי שופטים; חלוף הזמן מאז נחשפה הפרשה; ופרסומים ברשתות החברתיות שיצרו חרושת של שמועות וגוזמאות.

יו"ר לשכת עורכי הדין לשעבר אפי נוה (צילום: יונתן זינדל/ פלאש 90)

מנגד, נקבע כי צו איסור הפרסום ייוותר על כנו בכל הנוגע לשמה של עורכת הדין החשודה בפרשה. זאת, בשל העובדה שעורכת הדין, להבדיל מהשופטת, היא אדם פרטי, כך שהאינטרס הציבורי בפרסום שמה אינו גובר על הנזק החמור העלול להיגרם לה בעקבות הפרסום.

בית המשפט הבהיר כי החלטתו מושתתת בעיקרה על עקרון היסוד של פומביות הדיון, כך שאין להסיק ממנה לגבי עוצמת הראיות העומדות כנגד השופטת ועורכת הדין.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website