החלטה: 300 עולים חדשים מאתיופיה יעלו עד מרץ, 80 מהם כבר בחודש הקרוב

גלגלי העלייה עובדים לאט, אך עובדים. בדיון שנערך אמש (שלישי) בוועדת העלייה והקליטה הודיעו נציגי משרדי הפנים, משרד הקליטה והסוכנות היהודית כי הם נערכים לקליטתם של 300 עולים חדשים מתוך אלפי הממתינים לעלייה לארץ. "יישום ההחלטה אמור להיות מבוצע החל מהיום", אמר יו"ר הוועדה אברהם נגוסה והוסיף כי "נציגי הסוכנות חייבים להזדרז בקצב העלייה ולהעלות את כל המאושרים בתוך חודש. נמשיך לעקוב האם משרדי הממשלה עומדים בלוח הזמנים".

עמוס ארבל, מנהל אגף המרשם ברשות האוכלוסין וההגירה ציין כי שני עובדי המשרד יצאו לאתיופיה כבר לפני כחודשיים כדי לבדוק את המסמכים ולהנפיק את האישורים ל-300 הממתינים. "אנו עובדים במלוא הקצב, אך צצות סוגיות, שאלות ובעיות רבות להן החלטת הממשלה הכללית אינה נותנת מענה פרטני. אם נמשיך לעבוד לפי הקצב הנוכחי אפילו נקדים את לוח הזמנים המתוכנן. יש משפחות שעלו בעבר במרמה או בזיוף וקיבלו זכאות עליה ואזרחות ישראלית שלא כדין ולכן הליך הבדיקה, האישור והרישום נעשה בקפידה ובזהירות".

"עדיין יש לערוך בדיקות רפואיות, וכל ה-300 יגיעו בשלושת החודשים הקרובים, והקבוצות יוטסו לפי גודל המשפחות וגודל הדירות הממתינות להם", אמרה בוועדה ורד אחיהון, נציגת הסוכנות היהודית. אפרים נגוסה, נציג משרד הקליטה, בישר כי מרכזי הקליטה לעולים מוכנים תקציבית ופיזית כבר מזה זמן רב לקליטת העולים החדשים כאשר חלק מהמרכזים עומדים ריקים במשך חודשים בגלל העיכובים והקצב האיטי של העלייה.

נציגי "מטה המאבק לשוויון חברתי של עולי אתיופיה", הנאבקים מזה שנים כדי שמדינת ישראל תיישם את החלטתה על העלאתם של כל המבקשים לעלות מאתיופיה כדי להתאחד עם משפחותיהם, סיפרו על מקרים פרטניים שהיו כלולים בהחלטות ממשלה קודמות אך לא אושרו הפעם, ובנוסף קראו להעלות את כל 300 העולים שעלייתם אושרה – כבר בחודש הקרוב.

"ביקשתי מהסוכנות היהודית לזרז את קצב העלייה ולאפשר לכל אלה שמשרד הפנים אישר אותם להעלות בתוך חודש", כתב נגוסה בפייסבוק. "אני ממשיך לעקוב אחר משרדי הממשלה, כיצד הם עומדים בלוח הזמנים ובוחן את המוכנות לקבלת העולים לישראל. הדגשתי בפני נציגי משרדי הממשלה שעליהם לבצע את ההחלטות ולשים קץ לסבל הנוראי בו המשפחות בישראל נמצאות בזמן שהן ממתינות שנים ארוכות להתאחד עם בני משפחתן".

מאז חידוש העלייה מאתיופיה בספטמבר 2016 עלו לישראל מעל ל-1,100 עולים חדשים. בחודש אוקטובר האחרון אישרה הממשלה את הבאתם של כ-1,000 מבני קהילת הפלשמורה שילדיהם נמצאים בארץ, מאתיופיה לישראל. ההחלטה עברה תחת ביקורת ‘מטה המאבק להעלאת יהודי אתיופיה’ והמשפחות על כך שהממשלה לא מתירה את עלייתם המיידית של כ-8,000 בני משפחה וקרובים הנמצאים באתיופיה ורשאים לעלות. בקיץ האחרון הפגינו המשפחות ומטה המאבק מחוץ לביתו של שר הפנים בממשלה האחרונה, ח"כ אריה דרעי (ש"ס), בדרישה שיתיר את הבאת כל שארית העולים וזאת עקב סדרת דיונים בנושא שהתקיימה בממשלה.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website