החלטות הממשלה בשנה החולפת: מה העסיק את השרים ומה נשאר מאחור?

784 החלטות קיבלה ממשלת ישראל בשנה האחרונה. מה היו הנושאים שהעסיקו את הממשלה יותר מכל ואיזה נושאים נזנחו מאחור? דו"ח חדש של המרכז להעצמת האזרח בחן את השאלה וגילה כי יותר מכל נושא אחר, תחום הנדל"ן קיבל את מירב תשומת הלב עם 59 החלטות, שהן 7.5% מכלל ההחלטות הממשלה. בתחום החינוך, לעומת זאת קיבלה, הממשלה שש החלטות בלבד, ובתחום הרווחה עשר החלטות.

הדו"ח של המרכז להעצמת האזרח המתפרסם היום (שני) יכול ללמד מה נמצא על סדר יומה של הממשלה, מהם הנושאים הבוערים לשרים, ומה נתפש בעיניהם כבעיות שעל הממשלה להתמודד עימן.

כאמור, בראש הטבלה נמצא נושא הנדל"ן, לא מפתיע מאחר וזו הבטחת הבחירות המרכזית של שר האוצר משה כחלון, וזה ככל הנראה גם אחד התחומים המורכבים והבעייתיים במשק הישראלי. במקום השני נמצא תחום המיסים והתקציב, שהיווה 5.1% מדיוני הממשלה כלומר 40 החלטות. 21, החלטות עסקו בנושאי תרבות ומספר זהה בנושאי בטיחות בדרכים.

בצד השני של הטבלה, הנושאים שלא העסיקו את הממשלה יתר על המידה בשנה האחרונה ניתן למצוא את הטיפול באזרחים הוותיקים, שזכה לשתי החלטות ממשלה בלבד. שלוש החלטות עסקו בקליטת עלייה וכך גם בתחום התעסוקה, איכות הסביבה ובזכויות נשים ומגדר. ארבע החלטות בלבד עסקו במערכת הבריאות הישראלית.

"החלטות הממשלה הן כלי ביצועי משמעותי של הממשלה לקידום מדיניותה" הסבירה עינת פישר לאלו, מנכ"לית המרכז להעצמת האזרח, "מבט שנתי על ההחלטות שאושרו יכול ללמד על הקשב והנפח שתופסים הנושאים השונים ולהצביע על מגמות בתחומים המעסיקים את הממשלה וועדותיה. מובן, כי בחינת ההחלטות המתקבלות היא רק השלב הראשון שלאחריו מתחייבת בדיקה אמיתית ושוטפת של יישומן בפועל ושל קיום ההתחייבויות הגלומות בהן לאזרחי המדינה".

Leave a Reply

Name *
Email *
Website