החל הדיון בממשלה על הארכת הסגר שמסתיים הלילה בחצות

חברי הממשלה מתכנסים הערב (ראשון) לדון בהצעת משרד הבריאות להאריך את הסגר בשבוע לפחות. ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע על כוונתו לכנס את חברי הממשלה מיד בתום ההצבעה בכנסת על חוק הגדלת הקנסות, שעבר בקריאה שנייה ושלישית ולסלול את הדרך להסכמה על הארכת התקנות. אם חברי הממשלה לא יגיעו להסכמה על הארכה, הסגר יפוג הלילה בחצות.

נתניהו בישיבת הממשלה: "אנחנו במירוץ הדוק לחסן מול המוטציות, מקווה שנוכל לפתוח את החינוך והכלכלה בהדרגה". משרד הבריאות וראש ההמשלה נתניהו דורשים עד יום ראשון, בכחול לבן דורשים להאריך עד יום חמישי ואז לפתוח בצורה חלקית את המסחר. מוסכם על כולם שמערכת החינוך תיפתח חלקית ביום ראשון, אך בישיבת ממשלה נוספת שתתקיים השרים יחליטו אם מדובר בגנים בלבד או גם בכיתות הנמוכות.

ישיבת ממשלה, יוני 2020 (צילום: מארק ישראל סלם)

הממשלה צפויה להצביע הערב גם על המשך סגירת נתב"ג בשבועיים נוספים, על ההצעה לחייב בבידוד במלונית את כל מי ששב מחו"ל מיום שלישי הקרוב ועד ל-7 בפברואר ועל פעילות של ועדת החריגים שתאפשר כניסת ישראלים לארץ מנתב"ג.
דבר העובדים בארץ ישראל
כל בוקר אצלך במייל

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

לקראת הישיבה ערכו פורום ראשי המסחר בישראל פגישת זום עם שר הבטחון בני גנץ,  ודרשו לפתוח את המסחר בישראל באופן מלא. בהודעה לאחר הישיבה אמרו נציגי הפורום כי "במידה שממשלת ישראל תחליט על פתיחה חלקית של המסחר, בו ביום יפתחו ראשי המסחר את כל המסחר בארץ".

לדבריהם, פתיחה חלקית של חנויות הרחוב, המהוות 10% מהמסחר בישראל, לאחר חודש מלא של סגר תגרום בוודאות גמורה לתורי ענק, התקהלויות עצומות ותחלואה בהיקף רחב מייד לאחר מכן. הם התריעו שפתיחה חלקית תגרום ל"מרי אזרחי והפרה מלאה של הסגר מצד עשרות אלפי בעלי עסקים". לדברי הפורום, גנץ הבטיח לעשות מאמץ עילאי לפתיחת המסחר כבר ביום חמישי הקרוב,

שר הביטחון, בני גנץ, בדיון במליאת הכנסת על קנסות הקורונה (צילום: דוברות הכנסת)

העברת החוק להעלאת הקנסות הייתה תנאי שהציבה סיעת כחול לבן לתמיכתה בהארכת הסגר, לאור דיווחים על הפרות רבות של הסגר ופתיחת מוסדות חינוך. ההצעה אושרה ברוב של 40 חברי כנסת מול 18 מתנגדים.

לפי הצעת החוק, הקנס על פתיחת עסק, עריכת אירוע או הפעלת מוסד חינוך יוכפל מ-5,000 שקלים כיום ל-10,000 שקלים, תוך מתן אפשרות לממשלה ליצור מדרג של סכומי הקנס בהתאם למספר המשתתפים באירוע או מספר התלמידים במוסד החינוך. בנוסף מסמיך החוק גורמי אכיפה לתת צווי סגירה מנהליים למוסדות חינוך שיפרו את התקנות.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website