הלכה לעולמה רות ביידר גינזבורג, שופטת בית המשפט העליון של ארה”ב

שופטת בית המשפט העליון האמריקני, רות ביידר גינזבורג, הלכה לעולמה אמש (שישי) והיא בת 87. גינזבורג, שהובילה לאורך הקריירה שלה מדיניות המקדמת שוויון זכויות לנשים, נפטרה בביתה בוושינגטון לאחר מאבק ממושך עם מחלת הסרטן.

מותה, שישה שבועות בלבד לפני הבחירות לנשיאות ארה"ב, צפוי להצית ויכוח בין הרפובליקנים לדמוקרטים, אודות זכותו של הנשיא המכהן, דונלד טראמפ, למנות לה מחליף בתקופה כה טעונה פוליטית. הסנאט, שנמצא בשליטה רפובליקנית, צפוי לאשר את מינויו של טראמפ בכל זאת ובכך להטות את המאזן בקרב שופטי בית המשפט העליון עוד יותר לטובת השמרנים.

השופטת רות ביידר גינזבורג בעת השבעתה לתפקיד ב-1993 (AP Photo/Ken Heinen)

טראמפ עצמו ספד לגינזבורג וכינה אותה "אישה מדהימה" ולא התייחס לסוגיית מינוי המחליף. המועמד הדמוקרטי לנשיאות, ג’ו ביידן, אמר שהמנצח בבחירות בנובמבר צריך לבחור מחליף לביידן. "הבוחים צריכים לבחור את הנשיא והנשיא שייבחר יצטרך לבחור מחליף שיהיה מוסכם על הסנאט".
דבר העובדים בארץ ישראל
כל בוקר אצלך במייל

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

אזרחים רבים נאספו סביב בית המשפט העליון של ארה"ב כדי להביע הוקרה וצער על מותה של גינזבורג. מאות הנאספים בכו, שרו, מחאו כפיים והניפו שלטים עליהם נכתב בין היתר ‘תודה לך RBG’, ראשי תיבות שהפכו לסימן היכר של ביידר גינזבורג שהפכה למעין תופעה מוערצת בשמאל האמריקני לאור הובלתה את המחנה הליברלי בביהמ"ש העליון והפצרותיה החוזרות כי תעשה כל שביכולתה לא למות לפני תום כהונתו של הנשיא טראמפ.

אנשים נאספים מחוץ לבית המשפט העליון בארה"ב להביע אבל על מותה של השופטת רות ביידר גינזבורג (AP Photo/Alex Brandon)

גם הנשיא לשעבר, ברק אובמה, ספד לגינזבורג והציג את קורות החיים העשירים שלה במאבק למען צמצום אי השוויון ממנו סובלות נשים בארה"ב. "השופטת גינזבורג עזרה לנו לראות שאפלייה על-בסיס מין לא קשורה לאידאל כללי של שוויון, שהיא לא פוגעת רק רק בנשים ושיש לה השלכה משמעותית על כולנו. זה קשור במי אנחנו – ומי אנחנו יכולים להיות".

Sixty years ago, Ruth Bader Ginsburg applied to be a Supreme Court clerk. She’d studied at two of our finest law schools…

פורסם על ידי ‏‎Barack Obama‎‏ ב- יום שישי, 18 בספטמבר 2020

 

Leave a Reply

Name *
Email *
Website