המאבק הגלובלי לשחרורו מהכלא של מנהיג איגוד מקצועי בקזחסטן הצליח

הלחץ הבינלאומי שהופעל לשחרור ארלן בלטביי, מנהיג איגוד מקצועי שנשלח לכלא בקזחסטן, עבד ובעקבות הקמפיין העולמי בפלטפורמת לייבור סטארט שהונהג על-ידי הקונפדרציה העולמית של האיגודים המקצועיים ITUC והאיגוד המקצועי הבינלאומי של עובדי התעשייה IndustryALL, בלטביי קיבל חנינה ושוחרר מהכלא.

בלטביי, ראש איגוד עובדי הדלק והאנרגיה בקזחסטן, נשלח לכלא לשבע שנים ונאסרה עליו פעילות ציבורית לשבע שנים נוספות כחלק ממדיניות הדיכוי וההתקפות הפיזיות האלימות נגד מנהיגי ופעילי איגודים מקצועיים עצמאיים במדינה.

בלטביי הורשע אמנם בעבירות של מעילה בכספי האיגוד בראשו עמד, אך העובדה שמדובר במנהיג העובדים הרביעי שנכלא או הואשם בפלילים בשנתיים האחרונות, כמו גם הפעילות המתמשכת של הממשלה הקזחית נגד איגודים מקצועיים עצמאיים, העמידו בספק את המניעים מאחורי העמדתו לדין ומידת האשמה בה הוא נושא.

קמפיין בינלאומי נפתח לשחרורו ולמעלה מ-7,000 חתימות ומכתבים נשלחו לממשלת קזחסטן בדרישה לשחרורו המיידי מהכלא. לפני יומיים, התקבלו כאמור החדשות.

קמפיינים של הפעלת לחץ בינלאומי על-ידי איגודים ופעילים הם חלק מהאסטרטגיה העולמית במאבק על זכויות עובדים. בעידן הגלובאלי, מאבקים מקומיים יכולים לקבל תמיכה בינלאומית על-ידי לחיצת כפתור בלבד ואמנם לא כל קמפיין מצליח אך הפעם זהו הישג אדיר וסיבה לשמחה וחגיגה: מנהיג איגוד מקצועי שנכנס לכלא על פעילותו למען העובדים משוחרר בלחץ בינלאומי שעבד. צדק נעשה.

חמישה קמפיינים נוספים מתנהלים עכשיו במקביל לשחרורם של פעילי איגודים מקצועיים ומנהיגי עובדים בקמבודיה, פקיסטן, הפיליפינים, פולין, וטורקיה.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website