המחאה בעקבות ירי השוטר בסלמון טקה נמשכת: הערב (ג’) הפגנות במספר מוקדים

הפגנות רבות יערכו הערב (שלישי) בעקבות מותו של סלמון טקה שנפגע מירי של קצין משטרה ביום ראשון בקרית חיים. אתמול (שני) בבוקר התקיימה הפגנה בקריית חיים, ובמהלך הערב והלילה התרחבה המחאה לנקודות נוספות ברחבי הארץ. הבוקר התקיימה בבית העלמין תל רגב הלוויתו של טקה בהשתתפות כ-1,000 בני אדם. במהלך ההלוויה אמר אסף גבאנה, מראשי הקהילה בקריות: "סלומון היקר, לא היינו שם בשבילך להגן עליך, להושיט לך יד, לא היינו שם לעזור לך, יכולנו לעצור אותו, אבא היה מוכן לשלם את המחיר של מאסר אבל לא לעמוד מול גופת בנו. זה בלתי אפשרי".

בהודעת מח"ש שפורסמה היום נכתב כי "ביום ראשון בשעות הערב, עם קבלת הדיווח הראשוני על המקרה, הגיעו חוקרי מח"ש לזירה והחלו לבצע פעולות חקירה משמעותיות. במהלך הלילה נעצר קצין המשטרה היורה (שלא היה בתפקיד בזמן התרחשות האירוע) ומאז בוצעו פעולות חקירה רבות. הקצין נחקר באזהרה וגם היום נמשכת חקירתו."

סלומון טקה ז"ל

עוד הוסיפו במח"ש כי "ביומיים האחרונים נגבו עדויות של עדי ראייה שהיו באזור, בוצעו שחזורים בזירה ונתפסו ראיות נוספות, לרבות בדיקה של מצלמות אבטחה רלוונטיות" וכי "צוות החקירה עומד בקשר רצוף עם בני משפחת המנוח, ונציגי מח״ש מעדכנים אותם לגבי מצב החקירה, ככל שניתן בשלב זה. השוטר החשוד מצוי בימים אלה בחלופת מעצר בפיקוח מלא והדוק, וחקירתו תימשך ככל שיידרש".

על פי הודעת המשטרה לאחר האירוע, טקה נורה על ידי קצין המשטרה שלא היה בתפקיד וניסה להפריד קטטה בין מספר צעירים, וחש סכנת חיים. על פי עדויות אחרות מהשטח לא נראה כי הקצין היורה היה בסכנת חיים כלשהי.

כאמור, המחאה תתרחב הערב למספר רב של מוקדים ברחבי הארץ וצפויים עומסי תנועה כבדים:

תל אביב – 17:00 צומת עזריאלי
ירושלים – 19:00 צומת פ"ת
באר שבע – 17:00 צומת הנגב
פתח תקוה – 17:00 – מול בנין העיריה, צעדה לאורך רחוב זבוטינסקי
ראש העין – 17:30 – תחנת המשטרה
נתניה – 17:00 כביש החוף בין פולג לאיקאה
אשקלון – 18:00 היכל הספורט העירוני
קרית מלאכי – 17:00 צומת קסטינה
עפולה – 16:30 כיכר העצמאות
אשדוד – 18:00 צומת הביג
בית שמש – 16:00 כביש 38
ראשון לציון – 19:00 כביש 431 מתחת לגשר
קרית גת – 18:00 צומת פלוגות

Leave a Reply

Name *
Email *
Website