הסכם קיבוצי חדש בחברת הביטוח הפניקס: תוכנית פרישה מרצון והחזר ימי חופשה

יו"ר הסתדרות המעו"ף גיל בר-טל, ויו"ר ועד עובדי הפניקס אורן שמידוב חתמו היום (שלישי) עם מנכ"ל קבוצת הפניקס אייל בן סימון על הסכם קיבוצי מיוחד שיאפשר לחברה לצאת לתהליך הבראה והתייעלות. על פי הצדדים, ההסכם נועד לאפשר לחברה לנקוט צעדים שיסייעו לה להתייצב ולחזור לאיזון כלכלי, תוך התחשבות מירבית בזכויות 3,500 עובדיה.

ההסכם כולל תכנית פרישה מרצון בעלות משוערת של כ-20 מיליון שקלים, שתעניק לעובדים קבועים שיבחרו בכך תנאים מורחבים ומיטיבים בגובה של עד 19 משכורות, על פי ותק. לעובדים לא קבועים שיבחרו לפרוש יקבלו מענק חד-פעמי. לכל העובדים הפורשים יינתן ליווי מקצועי על מנת לסייע להם במציאת מקום עבודה חלופי. עוד הוסכם, על הענקת רשת ביטחון לעובדים מפני פיטורי צמצום, התייעלות והפחתות שכר, מכל סוג שהוא, במהלך כל תקופת תוקפו של ההסכם הקיבוצי.

עובדים ששהו בחל"ת בתקופת חודשי הקורונה, ויבקשו לפרוש במסגרת תוכנית הפרישה מרצון, יקבלו גם מענק היעדרות חד פעמי בגובה של עד שתי משכורות לעובד.  עוד הוסכם כי כלל העובדים הנמצאים בחל"ת לא נכללים במהלך הפרישה מרצון,  יוחזרו לעבודה מלאה וסדירה עד סוף חודש יולי, בהתאם לצרכי החברה.
דבר העובדים בארץ ישראל
כל בוקר אצלך במייל

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

בנוסף סיכמו הצדדים על ביטול הפחתת השכר בשיעור 6% שביצעה הנהלת הפניקס במהלך משבר הקורונה. והסכומים שהופחתו יוחזרו רטרואקטיבית מחודש מאי 2020. תוספת השכר לשנת 2021 תגדל לשיעור ממוצע של 4.7%, במקום 3.4% כפי שנקבע בהסכם הקיבוצי שנחתם בחברה בעבר.

כמו כן, הוסכם כי החברה תוסיף כמיליון שקלים לקרן הסיוע לטובת עובדים שנקלעו למצוקה כתוצאה ממשבר הקורונה, שתעמוד על 8.5 מיליון שקלים. בנוסף, במהלך חודש מרץ הוקמה קרן להשבה של ימי חופשה שנוכו משכר העובדים בתקופת הקורונה, בסכום מצטבר של למעלה מ-3.5 מיליון שקלים, כך שלמעשה כל ימי החופשה שנכפו על העובדים בחודשי הקורונה יושבו לעובדים במלואם על חשבון החברה, במסגרת ההסכם הקיבוצי.

יו"ר הסתדרות המעו"ף, עו"ד גיל בר-טל: "נגיף הקורונה הביא חברות רבות במשק להתמודד עם משבר כלכלי שטרם נראה כמותו, ומצב זה חייב לבצע התאמות ושינויים מורכבים מצד נציגות העובדים. אני מודה להנהלת הפניקס ולוועד העובדים על כך שבאופן הדדי ובשיתוף פעולה הצליחו להגיע להסכמות ונרתמו כל אחד מצדו למען המשך הצלחת החברה גם בעת משבר".

יו"ר ועד עובדי הפניקס, אורן שמידוב: "לאחר חודשים של מאבקים ודיונים, כשברקע משבר כלכלי חסר תקדים, הגענו להסכם ייחודי בענף הביטוח הכולל מתווה של פרישה מרצון שיאפשר לעובדים לפרוש עם גב כלכלי איתן ובנוסף, שיפור ניכר בתנאי השכר של עובדי החברה. אני רוצה להודות מקרב לב לעובדים שבתקופה זו עמדו לצידנו.

ההמשא ומתן הקיבוצי לווה על ידי עו"ד אלי כהן ממשרד עו"ד בני כהן ושות’ מטעם ועד העובדים, ועל ידי עו"ד יובל ברוק מטעם הסתדרות המעו"ף.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website