הסכם קיבוצי חדש לרופאי השיניים במאוחדת: שיפור בשכר ובתנאים

לאחר ש-300 רופאי השיניים בקופת חולים מאוחדת שבתו בשבוע שעבר, נחתם היום הסכם קיבוצי חדש עבורם המגדיל את שכרם וכולל גם ביטוח אחריות מקצועי שיכסה גם את פעילותם הפרטית, יום הצהרה, הגדלת מכסת ימי החופשה ותעריף ימי ההבראה, פעילויות רווחה בדומה לשאר עובדי הקופה ועוד. הרופאים שבו לעבודה סדירה.

"אני מברך על כך שנחתם עוד הסכם במאוחדת המחזק את הקופה ואת מעמד עובדיה" מסר יו"ר הסתדרות המעו"ף ומ"מ יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, ארנון בר-דוד. "תודה לכל מי שלקח חלק במו"מ המורכב, אני סמוך ובטוח כי מי שעומדת היום בראש המערכת תדע לשמור על מערכת יחסי העבודה ועל שיתוף הפעולה הקיימים בין ההסתדרות, קופת החולים מאוחדת ועובדיה".

קופת חולים מאוחדת (צילום ארכיון: קובי גדעון פלאש90)

ההסכם, שיחול למשך חמש שנים, רטרואקטיבית מפברואר 2018, משמר את מרבית תנאי ההעסקה הקיימים של הרופאים, אך כולל גם סעיפים המשפרים משמעותית את שכרם המתבסס על תפוקות, כנהוג בענף. כך למשל כחלק מההסכם יוגדל בעשרות שקלים התשלום שמקבלים הרופאים על כל טיפול שיבצעו בילדים וקשישים. בנוסף, בהתאם לוותק, יוגדל התשלום שמקבל כל רופא בעבור טיפול שיבצע – עד ל-41% מעלות הטיפול. במקביל, יוגדלו ב-2% התעריפים מהם נגזרים אחוזי התגמול לעובדים.

עוד נקבע בהסכם כי מאוחדת תבטח בביטוח אחריות מקצועי ללא השתתפות עצמית את כל פעילות הרופאים בקופה – לרבות פעילותם הפרטים. הרופאים יהיו זכאים ליום הצהרה אחד בשנה, לתוספת של יום חופשה אחד וכן לימי הבראה בתעריף הנהוג במגזר הציבורי. במקרים חריגים מסוימים בהם תבוטל על ידי ההנהלה משמרת לעובדים, הם יקבלו תשלום מלא כפי שהיו מקבלים לו יצאו לחופשה.

סעיפים נוספים בהסכם קושרים בין תגמול הרופאים המשמשים כמנהלי מרפאות לביצועיהן: הסכום שמקבלים המנהלים מתוך הכנסות המרפאות בראשן הם עומדים יגדל בחצי אחוז, ובנוסף 1% מסך המחזור של כלל המרפאות הרווחיות בארץ יחולק אחת לרבעון לכל מנהלי המרפאות.

ההסכם קובע לראשונה כי גם רופאי השיניים במאוחדת ישתתפו בפעילויות הרווחה של כלל עובדי הקופה, המסובסדות על ידי ההנהלה.

"נמשיך כולנו לפעול למען ציבור המבוטחים"

החתימה על ההסכם נערכה במעמד ראש חטיבת עובדי מוסדות בריאות וציבור בהסתדרות המעו"ף עדה קרמרסקי, מנכ"לית מאוחדת סיגל רגב רוזנברג, סמנכ"ל מוסדות במאוחדת גיל חיימוביץ ויו"ר ועד רופאי השיניים ד"ר אלכס חיינר.

יו"ר הועד ד"ר חיינר מסר: "אנו מודים לכל מי שליווה אותנו מצד ההסתדרות וכן להנהלת הקופה – ובאופן אישי לסמנכ"ל המוסדות רו"ח גיל חיימוביץ ולמנכ"לית החדשה עם כניסתה לתפקיד. אני מאמין כי אנו עומדים בפני דף חדש במסגרתו נוכל יחד להמשיך להצעיד את הקופה קדימה תוך מתן שירות מקצועי ויעיל למטופלים".

מהנהלת קופת החולים מאוחדת נמסר: "אנו מברכים על חתימת ההסכם, שמביא לידי ביטוי את התפיסה שלנו לפיה העובדים והרופאים הם ההון האנושי החשוב ביותר שלנו. ההסכמות בין הצדדים יפעלו לשביעות רצונם של העובדים, יחד נמשיך כולנו לפעול למען ציבור המבוטחים".

Leave a Reply

Name *
Email *
Website