העבודה במרפאות השיניים של ‘מאוחדת’ הופסקה: “הנהלת הקופה מזלזלת ברופאים”

החל משעות הצהריים היום (רביעי) הופסקה העבודה בכל מרפאות השיניים של קופת החולים מאוחדת, בעקבות צעדים ארגוניים בהם נוקטים רופאי השיניים המועסקים בקופה על רקע דרישתם לחתימת הסכם קיבוצי שיסדיר את זכויותיהם.

בהסתדרות טוענים כי הנהלת הקופה הביאה לסחבת במו"מ, לאחר שכבר לפני כחודשיים, הגיעו הצדדים לנוסח מוסכם של ההסכם הקיבוצי בסיומו של הליך הידברות שנמשך למעלה משנה. לטענתם שעות ספורות לפני טקס חתימת ההסכם, נסוגה ההנהלה מהסיכומים וביטלה את מעמד החתימה באופן חד צדדי, בטענה כי "המנכ"לית החדשה צריכה ללמוד את עיקרי ההסכם." מאז לדבריהם ממשיכה הנהלת הקופה לגרור רגליים ולהערים קשיים כדי להימנע מחתימת ההסכם הקיבוצי.

עדה קרמרסקי, ראש חטיבת עובדי מוסדות בריאות וציבור בהסתדרות המעו"ף, אמרה היום כי "הנהלת הקופה נהגה באופן חסר תום לב, תוך פגיעה במרקם יחסי העבודה ובמערכת האמון בין הצדדים. התנהגות זו אינה מכבדת את העובדים ואני קוראת להנהלה להתעשת, להבין את גודל השעה ולחתור באופן מיידי לפתרון המשבר ולחתימת ההסכם הקיבוצי".

"במהלך השבוע האחרון עשינו מאמצים רבים מול ההנהלה על מנת לפתור את המשבר ולחתום על ההסכם הקיבוצי לאחר שההנהלה חזרה בה מההסכמות" מסר ועד רופאי השיניים של קופת חולים. "חשוב להדגיש כי במהלך תקופה ארוכה של מו"מ וגם אחריה, העובדים הפגינו אורך רוח ואחריות יוצאת דופן כלפי המערכת. נדרשו מאיתנו ויתורים כואבים על מנת שנוכל להגיע להסכמות שההנהלה החליטה להשליך במחי יד. על אף הגמישות הרבה שגילה הוועד והרעיונות היצירתיים שהעלינו בפני ההנהלה במטרה לפתור את המשבר ולחתום על ההסכם הקיבוצי, נכון לשעה זו, לא חלה התקדמות משמעותית וההנהלה ממשיכה להתבצר בעמדותיה. עשינו הכול כדי להימנע מצעדים ארגוניים אך לצערנו הנהלת הקופה ניצלה את האחריות שהפגינו העובדים ולא הותירה לנו ברירה אחרת. אנו מקווים שהנהלת הקופה תחדל מהגישה המזלזלת שהיא מפגינה כלפי הרופאים ותפעל באופן מיידי על מנת למנוע את החרפת המשבר."

מהנהלת מאוחדת נמסר: "צר לנו על ההחלטה השגוייה של הרופאים להשבית את המרפאות למרות הפערים הלא מהותיים שנותרו בין הצדדים. יצויין כי לקוחות מאוחדת ממשיכים גם בימים אלה לקבל שירות רפואי איכותי באמצעות יותר מ-120 מרפאות השיניים שמפעילה מאוחדת כשגרה."

Leave a Reply

Name *
Email *
Website