העלאות שכר ותוספות ותק: הסכם קיבוצי ראשון לעובדי אסותא מרכזים רפואיים

החתימה על הסכם קיבוצי לכ-1,300 עובדי בתי החולים של אסותא (צילום: דוברות ההסתדרות)

הסכם קיבוצי ראשון נחתם בין הסתדרות המעו"ף, הנהלת אסותא מרכזים רפואיים וועד העובדים.  ההסכם, שתוקפו עד סוף שנת 2026 משפר את תנאי העסקתם ושכרם של כ-1,300 עובדות ועובדים במרכזים הרפואיים של אסותא: השלום (תל אביב), ראשון לציון, חיפה, באר שבע, ירושלים, רעננה ואשדוד ‘כלניות’.

במסגרת ההסכם, יזכו העובדים לתוספת שכר אחידה בשיעור של כ-6% בתקופת ההסכם, הגדלת הבסיס לערך שעה ועדכון טבלאות השכר בכ-2.5% מדי שנה. ההסכם מעניק גם תוספות ותק לעובדים, הגדלת גמול בגין עבודה במשמרות, תוספת אחריות משמרת ותוספת עבור ראשי תחום חדר ניתוח.

עוד מגדיר ההסכם כי עובדים יפוצו בגין משמרות שיבוטלו, ויזכו לתשלום עבור כוננויות. בנוסף, יגדל גובה השתתפות המעסיק בארוחות לעובדים, ישולמו דמי ביגוד ויגדל גובה השי לחג. החל משנת 2026 יתווסף למכסת ימי ההבראה יום הבראה נוסף בכל תקופת ותק, והעובדים יהיו זכאים בהמשך לתשלום בגין שתי אגודות מקצועיות מבית הסתדרות המעו"ף.

מנכ"ל אסותא מרכזים רפואיים, גידי לשץ, בירך על המהלך וציין כי "זהו חיזוק נוסף למערכת יחסי העבודה היציבה שנשמרת באסותא לאורך שנים. אני מודה לכל הגורמים שקידמו את המשא ומתן בדרך של הידברות, שהביאה בסופו של דבר להישג עבור עובדי אסותא, ומכאן גם לחיזוק אסותא בכללותה".

"אסותא הינו ארגון רפואה ארצי המבצע פעילות משמעותית של רפואה ציבורית בסטנדרט ובשירות מקצועי מהגבוהים ביותר. ככזה, אסותא אחראית לבריאותם, ביטחונם ורווחתם של מטופליו ומטופלותיו ובני משפחותיהם. אני מברך על ההסכם שמגיע בפתיחה של שנה חדשה ויש בו מענה הולם והגון לעובדים המסורים של אסותא".

יו"ר הסתדרות המעו"ף, עו"ד גיל בר טל, אמר כי "מדובר בהסכם ראשוני באסותא מרכזים רפואיים, אשר מיטיב עם עובדים רבים בסקטורים שונים ויש בו בשורה לעובדות ולעובדים. המשא ומתן היה מורכב עקב ריבוי הסקטורים".

דבר היום
כל בוקר אצלך במייל

הרשמה

על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

תגיות:

Leave a Reply

Name *
Email *
Website