הפגנה בירושלים: גננות, צוותי חינוך והורים נגד מתווה החזרת הגנים

גננות, צוותי חינוך והורים מפגינים היום (חמישי) בירושלים כנגד מתווה החזרת הגנים.  "עד לרגע זה איש לא פנה אלינו ולא הנחה אותנו למתווה שמתאים לצרכים של הפעוטות," אמרה מנכ"לית ארגון גני הילדים הפרטיים. 1.5 מיליון ילדים יחזרו ביום ראשון הקרוב לגנים ובתי הספר והביקורת על מתווה החזרה למוסדות החינוך הולכת גוברת.

הפגנת ארגון גני הילדים הפרטיים מול הכנסת. 30 באפריל. (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

המפגינים הפגינו מול הכנסת בדרישה מהממשלה לעדכן את התקנות וההנחיות במתווה החזרה כך שיהלמו את צרכי הצוותים החינוכים והפעוטות בדגש על הסדרי שמירת הנהלים הבריאותיים, סדר היום החינוכי ויצירת שבוע חינוכי התואם את צרכי ההורים.

"עד לרגע זה איש לא פנה אלינו ולא הנחה אותנו למתווה שמתאים לצרכים של הפעוטות," אמרה ד"ר שולמית ביסמנבוסקי, מנכ"לית ארגון גני הילדים הפרטיים. "לצערי שוב הוכח כי משרד הרווחה אינו מבין את משמעותו של חינוך בכלל וחינוך לגיל הרך בפרט. לא מתקשרים עם ציבור שלם של הורים, גננים וגננות באמצעות הודעות חד צדדיות".
דבר העובדים בארץ ישראל
כל בוקר אצלך במייל

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

בימים האחרונים עשרות מנהלי גנים פנו לממשלה בדרישה לשנות את הסדר פתיחת הגנים שהציע משרד החינוך. במתווה הנוכחי המוצע, הגנים יפעלו בשבוע הבא במתכונת של ‘חצי-חצי’. כיתת הגן תפוצל לשתי קבוצות. כאשר כל קבוצה תלמד חצי מהשבוע בגן עצמו. וחצי מהשבוע, על פי הוראת משרד החינוך, באופן מקוון.

מנהלים רבים טוענים שהמהלך לא יאפשר להם לגבות תשלום מלא מההורים מחד, אך הם יאלצו לשלם שכר מלא לעובדיהם מאידך. "העובדים שלנו ירוויחו יותר אם ימשיכו בחל"ת. הממשלה מכניסה אותנו למצב שפשוט לא משתלם לנו לפתוח את הגנים," אמר שאול אורנים, מנהל גן במרכז הארץ. אורנים הדגיש שהמנהלים דורשים מהמדינה פיצוי עבור הנזק שנגרם לגנים עד היום. רבים מעובדי הגנים יאלצו לעבוד משרה כמעט מלאה ולקבל חצי שכר, וגם ההורים ידרשו לקבל פיצויים על הימים שילדיהם לא יהיו למעשה  בגן, כל עוד נדרש חלוקת הילדים לקבוצות הקטנות מ-15.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website