הפתעה לטובה: צמיחה של 4.1% ברבעון השלישי של 2019

המשק הישראלי צומח בקצב יפה: דו"ח החשבונות הלאומיים שפרסם הלמ"ס היום (ראשון) נכון לרבעון השלישי של שנת 2019 נרשמה צמיחה בשיעור של 4.1%. מדובר בעלייה משמעותית מהצמיחה ברבעון הקודם שעמדה על 0.8%.

על פי הדו"ח, הצמיחה הובלה על ידי עלייה של 5% בפעילות העסקית, ועלייה של 4.2% בהוצאה לצריכה ציבורית של המדינה. גם ההוצאה לצריכה פרטית גדלה ב-2.8%, לאחר שברבעון הקודם היא ירדה ב-2.5%. עוד עולה מהנתונים כי כי הצריכה הפרטית על ביגוד והנעלה ירדו בכ-10% ברבעון השלישי, לעומת עלייה של 28% ברכישת רכבים פרטיים. גם ההוצאה על מכשירים כמו מקררים, מזגנים ומכונות כביסה ירד ב-15%, לאחר עלייה קלה בלבד ברבעון הקודם.

על פי נתוני הלמ"ס, הייצוא הישראלי ממשיך להצטמצם. יצוא הסחורות והשירותים ללא חברת הייטק ירד ב-3.6% ברבעון השלישי, והייצוא התעשייתי ספג ירידה של 7.4%.

לעומת זאת, יבוא הסחורות והשירותים דווקא עלה ברבעון השלישי ב-1.9%, ירידה קלה משיעור העלייה ברבעון הקודם שעמד על 2.5%. על פי הדו"ח מדובר בעלייה של 6.2% ביבוא שירותי תיירות וב-5.7% בשירותים אחרים. לעומת זאת, ברבעון השלישי חלה ירידה של כמעט 8% בייבוא הסחורות האזרחיות.

הדו"ח גם מצביע על ירידה של 6.1% בהשקעה בנכסים קבועים כמו מבנים וכלי תחבורה, אחרי ירידה של 4.7% ברבעון הקודם. ההשקעה בבנייה שלא למגורים ובעבודות בנייה אחרות  ירדה ב-7.4% וההשקעה בכלי תחבורה ירדה ב-0.3% בחישוב שנתי.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website