השרים כ”ץ ואדלשטיין מתחייבים: נסייע כלכלית לבתי החולים

שר האוצר ישראל כ"ץ ושר הבריאות יולי אדלשטיין קיימו הערב (חמישי) פגישת זום עם מנהלי בתי חולים הציבוריים כדי לעמוד על האתגרים השונים איתם מתמודדים בתי החולים ועל ביצוע ומימוש ההנחיות הסיוע לבתי החולים.

בפגישה הנחה שר האוצר את אנשי משרדו לפעול באופן מיידי על מנת שבתי החולים יוכלו לממש את תשלום המשכורות וההוצאות השוטפות לחודשים שנותרו עד סוף שנת 2020. בנוסף הנחה שר האוצר לקדם יחד עם אנשי משרד הבריאות מתווה ל’חוק הקאפ’ (קפיטציה) לשנת 2021 ואילך – החוק הקובע את הנוסחה להתחשבנות הכספית בין קופות החולים לבתי החולים.

הקורונה דרשה מבתי החולים הוצאות חריגות של הצטיידות, הקמת מחלקות חדשות ותוספת כח אדם, ומנגד הובילה לצמצום הפעילות האלקטיבית, כגון ניתוחים שאינם דחופים, שהם מקור ההכנסה מרכזי של בתי החולים. המשבר החריף ביותר נמצא בבתי החולים הציבוריים – אלו שאינם ממשלתיים או בבעלות קופות החולים – הדסה, שערי צדק, לניאדו, מעייני הישועה ובתי החולים הנוצריים.
דבר העובדים בארץ ישראל
כל בוקר אצלך במייל

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

מליאת הכנסת אישרה ביום רביעי שעבר בקריאה שנייה ושלישית חוק שמסדיר את התשלומים שיעבירו קופות החולים לבתי החולים הציבוריים לשנת 2020, במטרה למנוע את קריסתם הכלכלית. לפי הצעת החוק שיזם משרד הבריאות, הקופות ישלמו לבתי החולים סכום זהה (100-101.5%) מהסכום ששולם על שנת 2019, שנה ‘רגילה’, ללא קשר לטיפולים שבוצעו בפועל. בנוסף נקבע כי עלויות אשפוז חולי קורונה שיחרגו משמעותית מתקרת ההתחשבנות ימומנו על ידי המדינה.

שר הבריאות יולי אדלשטיין: "משרד הבריאות פועל לילות כימים לטיפול בנגיף הקורונה ולהכין את מערכת הבריאות ליציאה מהסגר ולמוכנות לחורף. אני מודה לשר האוצר על סיועו בתקצוב המערכת ובתי החולים"

שר האוצר ישראל כ״ץ: "בהמשך לסיוע הרחב שהענקתי למערכת הבריאות על מנת שיוכלו להתמודד עם אתגרי השעה בצורה מיטבית יזמתי פגישה נוספת היום עם מנהלי בתי החולים הציבוריים כדי לוודא ביצוע של ההחלטות שקיבלתי ובנוסף לשמוע על האתגרים העומדים בפניהם כעת. התחייבתי שלא יהיה רופא פנוי שלא יקבל תקן לעבוד וכך יהיה".

שר האוצר ישראל כ"ץ. (צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש90)

בת החולים הדסה: "האוצר והבריאות נרתמו להכין לאלתר גם את מתווה השנה הבאה כדי לאפשר לבתי החולים הציבוריים העמוסים בתחלואת הקורונה להכין את בתי החולים למשימותיהם הכל כך חשובות בעת הזאת. קביעת דיון מעקב בעוד שבועיים מבטיחה בקרה על תוצאות עבודת המשרדים בעמידה ביעדים שהציב שר האוצר בהסכמת שר הבריאות"

מנכ"ל המרכז הרפואי שערי צדק, פרופ’ עופר מרין: "אני מודה לשר האוצר ח"כ ישראל כ״ץ על התמיכה ועל ההחלטה לתקן את העיוות ארוך השנים בתת תקצוב בתי החולים העצמאים ציבוריים העומדים בחזית הטיפול בחולי הקורונה".

Leave a Reply

Name *
Email *
Website