השר הורוביץ: “צריך לעשות הכל כדי להימנע מסגר”

שר הבריאות ניצן הורוביץ אמר הערב (רביעי) בהצהרה לתקשורת: "אנחנו מתנהלים בשיקול דעת ולא מייצרים פאניקה והיסטריה, לא עובדים בשלוף. עוד אפשר להימנע מסגר. רק אם הציבור יתחסן מהר ונקפיד על ההנחיות שהתקבלו אתמול בקבינט".

"את פגישות העבודה אפשר להעביר לזום, אם ניזהר וננהג בצורה אחראית, אז נוכל לעשות את זה", אמר השר. "יש כאן באמת מאמץ משותף לנקוט באמצעי זהירות ולשמוע למשרד הבריאות. אתם רואים את המספרים והמגמה. צריך לעשות הכל כדי להימנע מהגבלות חמורות יותר".

בפתח דבריו אמר הורוביץ: "הגעתי היום עם ההורים שלי לכאן למאוחדת בתל אביב וההורים שלי קיבלו את הבוסטר לאחר החלטת גורמי הרפואה להמליץ על חיסון נוסף לבני 60 ומעלה. גם אצלי בבית עלתה שאלת הצורך של החיסון השלישי, והתשובה היא כן. גם בגלל הגיל וגם כי עבר זמן מהחיסון השני".

"ההמלצה הזו התקבלה לאחר המלצה של מומחים בעלי שם עולמי. אנחנו ממליצים לציבור המבוגר להתחסן בחיסון הנוסף והוא יגן עליהם ממוות. החיסון המשלים למבוגרים יגן עליהם ממחלה קשה וחלילה גם ממוות. אני קורא לכל הציבור שיכול להתחסן ועוד לא התחסן – אל תסתכנו והתחסנו. אנחנו לא מכריחים אף אחד, אך ממליצים בחום להתחסן", הדגיש הורוביץ.

השר הוסיף: "ההחלטה על חיסונים במועד הזה חיונית כדי להימנע מצעדים והגבלות קשות על המשק. החיסונים והמסיכות, הבידודים וההקפדה בנתב"ג – אלה הדברים שיכולים למנוע הגבלות חמורות יותר. החלטנו על מספר צעדים נוספים בקבינט הקורונה. המטרה שלנו היא להימנע מסגר. לא נכון ולא צריך להזכיר את המונח הזה בצורה כל כך פשוטה וקלה".

לאחר דיון שנמשך ארבע שעות, קבינט הקורונה הכריע אמש כי החל מיום ראשון הקרוב התו הירוק יהיה תקף גם באירועים שבהם תהיה התקהלות של פחות מ-100 בני אדם, ולכל הגילים – גם מתחת לגיל 12. "רוב הסיכויים שכנראה לא יהיה מנוס מסגר, אלא אם כן החיסון המסיבי של בני ה-60 פלוס יקטין את מספר החולים קשה תוך כמה שבועות", אמר רה"מ נפתלי בנט במהלך הדיון.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website