התאחדות הכדורגל בגבון חוקרת חשד לתקיפות מיניות בנבחרת הנערות

התאחדות הכדורגל של גבון הודיע כי תפתח בחקירת האשמות לתקיפה מינית של שחקניות נבחרת הנערות בידי מאמני הנבחרת. החלטה לפתוח בחקירה הגיעה בעקבות תלונה של שחקנית על תקיפה בזמן טורניר ידידות בצרפת – האירוע החמישי מאז תחילת השנה. במקביל, ארגון השחקנים כבר הכריז על נתינת תמיכה נפשית ומשפטית לשחקניות הצעירות שנפגעו. תמונת המצב המזעזעת שנחשפה במדינה המרכז אפריקאית מצטרפת לאירועים דומים באקוודור,קולומביה, אפגניסטן וקנדה.

Disturbing news

➡️5th case of sexual assault in women's NT football reported in 5+ months.

➡️Gabon Under-20 players allegedly assaulted by national FA staff in ???????? at @SudLadiesCup

➡️Follows alleged harassment of players by national FAs in ????????????????????????????????

➡️Gabon govt. statement ???? pic.twitter.com/Z6ztC5SHb7

— FIFPro (@FIFPro) May 24, 2019

נבחרת הנערות של גבון עד גיל 20  השתתפה לפני כשבועיים בטורניר בצרפת, בו שיחקה מול נבחרות קוריאה הצפונית, יפן, צרפת, מקסיקו והאיטי. הנבחרת סיימה טורניר מאכזב עם אפס נקודות וחמישה הפסדים. שחקניות הנבחרת התקשו לתפקד, כאשר בהגעה לצרפת נלקחו מהן הטלפונים הסלולריים והדרכונים. בנוסף, כדי לחסוך בעלויות, הן נשלחו לישון בצפיפות על מזרנים משותפים.

בסיום הטורניר התלוננו השחקניות על פגיעה מינית שביצעו בהן מאמני הנבחרת במהלך הטורניר. שר הספורט אלן בילי באי-נזה מההתאחדות לחקור את ההאשמות החמורות. "נשים צעירות שנבחרו לנבחרת הנערות עד גיל 20 דיווחו על התעללות, הטרדה מינית ואונס כביכול על ידי אנשי הצוות הטכני והניהולי של הנבחרת" מסר, "ההאשמות החמורות הובילו אותי לפנות להתאחדות לחקור את המקרה. אני גם הפניתי את העניין לפרקליט המדינה על מנת שיפתח בחקירה שעשויה להוביל, אם ייקבעו העובדות, להליכים משפטיים נגד העבריינים כביכול. התנהגות סוטה כגון הטרדה מינית, אלימות פסיכולוגית ולחץ מכל הסוגים אינה יכולה לפרוח בספורט".

Premier tournoi féminin de pré saison organisé par @anfpg et dénommé #erreawomencup #Gabon #soccer #football #womanfootball #women pic.twitter.com/6m5YLWnD7u

— Mikel Doussengui (@MikelDoussengui) January 16, 2019

התאחדויות הכדורגל בגבון, בקנדה, ונצואלה וקולומביה החליטו לחקור את ההאשמות החמורות ולהתייחס בכובד ראש לתלונות השחקניות הצעירות. התקופה האחרונה בכדורגל הנשים העולמי חושפת ככל הנראה רק חתיכה קטנה המתחולל מתחת לפני השטח בנבחרות הנשים והנערות. החלטה של שחקניות הכדורגל מאפגניסטן להתחיל לדבר על כך באופן פומבי גרם לעוד נערות ושחקניות להפסיק לשתוק ולמרות הפחד והקושי לצאת ולהתלונן כנגד אנשי המקצוע והסמכות שפגעו בהן מינית.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website