והדרת בני זקן: כרטיס חדש ישמש אנשים מעל גיל 80 לדלג על המתנה בתור

המשרד לשוויון חברתי, משרד הרווחה בשיתוף עם הביטוח הלאומי השיקו כרטיס "פטור מתור" לזקנים מעל גיל 80 שישמש אותם לדלג על המתנה בתור במשרדי ממשלה, תור בקופת חולים, קולנוע, תאטראות ועוד. הביטוח הלאומי ינפיק 277,684 כרטיסים. למעשה החוק שמאפשר לבני 80 ומעלה לא להמתין בתור עבר כבר לפני שלוש שנים, ועכשיו שבועיים לפני הבחירות מצאו לנכון להשיק את הכרטיס. בין השירותים והמקומות שבהם ניתן פטור מתור הם שירותי כל המשרדים הממשלתיים והיחידות הקשורות אליהם, שירותי עיריות, רשויות מקומיות, ביטוח לאומי, רכבת ישראל, סניפי דואר, בנקים, גנים לאומיים ועוד.  כמו-כן, האזרחים הוותיקים זכאים לפטור מתור בכל החנויות הגדולות (לפחות 250 מ"ר), לשכות עו"ד ואתרים לאומיים.

השרה לשוויון חברתי, גילה גמליאל: ”הכרטיס נוצר כדי לצמצם את הבירוקרטיה בעבור האזרחים הוותיקים ולהביא למודעות המוסדות השונים כי אזרחים בגילאי 80 ומעלה לא ימתינו יותר בתורים.  אני גאה במגוון המיזמים שהבאנו למען האזרחים הוותיקים, ונמשיך לדאוג יחד לטובת הטמעתם בקהילה ובמגזר הציבורי. נמשיך לדאוג לרווחת האזרחים הוותיקים בכלל תחומי החיים כדי שיוכלו לחיות בכבוד".

פטור מתור (דוברות הביטוח הלאומי)

בשונה מכרטיסים אחרים, הכרטיס הודפס בשתי גרסאות על פי מגדר, זכר ונקבה. מספר האזרחיות הוותיקות מעל גיל 80 עומד על 167,346 ומספר האזרחים הוותיקים מעל גיל 80 נאמד בכ-110,338.
דבר העובדים בארץ ישראל
כל בוקר אצלך במייל

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

שר העבודה והרווחה, ח"כ אופיר אקוניס: "האזרחים הוותיקים הם אבני היסוד שלנו. הם דאגו לנו ועכשיו, אנחנו דואגים להם. התפקיד שהוטל עלינו, נבחרי הציבור, הוא לוודא שהחוק וזכויותיהם ניתנות להם – ישירות וללא עיכובים. על פי רוב, האזרחים הוותיקים לא עומדים על זכויותיהם ובידינו הזכות לסייע להם. ליישום החוק הזה יש חשיבות ערכית ומוסרית. אנחנו נקל בו על כמעט 300 אלף אזרחים ישראלים ותיקים בקיצור בירוקרטיה וזמן המתנה, ואני קורא לכל הארגונים ונותני השירותים לסייע במימוש החוק החשוב הזה״.

מאיר שפיגלר, מנכ"ל הביטוח הלאומי: "הביטוח הלאומי לא נועד רק לתשלומי קצבאות וגמלאות אלא פועל לסייע לציבור לממש את זכויותיו. בשיתוף פעולה פורה עם המשרד לשוויון חברתי, הפקנו את כרטיס ‘פטור מתור’ לבני ה-80 ומעלה ומעתה, המחזיק בכרטיס יזכה לקבל שירות מידי מבלי להיכנס לוויכוחים ואי נעימויות עם הסובבים אותו. תוצר הלוואי המבורך של הפטור הוא עידוד האזרחים הוותיקים לצאת מביתם להפגת הבדידות באתרי הפנאי והנופש, מרכזי קניות, תרבות, ספורט ואומנות, דבר שישפר את איכות החיים של האזרחים הוותיקים".

בין מקבלי הכרטיס הראשונים היו הזוג מלכה ואשר ניגרי, דור שישי בארץ. מלכה הייתה מתנדבת בקהילה בירושלים וקיימה חוגים לנשים שהגיעו ארצה מרוסיה וגרוזיה בשנות ה-70 וסייעה למשפחות נזקקות יחד עם בן זוגה אשר שקיבל את ‘אות הנשיא למתנדב’ בשנת 1976 מהנשיא יצחק נבון. כיום אשר משמש חזן בבית אבות ובכל שבת אוסף את הקשישים עם כיסאות הגלגלים מהחדרים ומביא אותם אל בית הכנסת.​

Leave a Reply

Name *
Email *
Website