ווהאן נקייה מקורונה: 14 ימים, 11 מיליון בדיקות, 206 נושאים את הנגיף

הרשויות בעיר ווהאן שבסין, בה התגלה לראשונה נגיף הקורונה, הודיעו כי בשבועיים האחרונים ערכו בדיקות קורונה לכל 11 מיליון תושבי העיר. זהו נתון חסר תקדים מבחינת מספר וקצב הבדיקות.

206 נשאים מתוך 11 מיליון תושבים

המבצע, שכונה ‘מאבק של 10 ימים’, סוּקר בהרחבה בתקשורת הסינית ובעולם כולו. תוצאות הבדיקות העלו כי מבין 11 מיליון תושבי העיר, 206 בלבד נושאים את הנגיף. כל הנשאים הם א-סימפטומטיים, כלומר לא מפגינים תסמיני מחלה. מבצע הבדיקות הוכיח באופן חד משמעי שהעיר ווהאן התגברה על מגפת הקורונה.

היעד שהציבו הרשויות בווהאן היה לערוך בדיקות לכל תושבי העיר תוך 10 ימים, ומכאן נבע שם המבצע. בעשרת הימים הראשונים של המבצע, בין ה-15 ל-25 במאי, נערכו בדיקות ל-9 מיליון בני אדם, כ-900,000 בדיקות ביום. בהמשך ירד הקצב ל-500,000 בדיקות ביום עד לסיום המבצע בחלוף שבועיים. אף שהמבצע ארך 4 ימים יותר מהמתוכנן, מדובר בהישג מרשים בקנה מידה עולמי.
דבר העובדים בארץ ישראל
כל בוקר אצלך במייל

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

תורים ארוכים של תושבים הממתינים להיבדק במרפאות השכונתיות תועדו בתקשורת הסינית. אף על פי שמבצע הבדיקות הוצג בתקשורת כוולונטרי, אזרחים סינים שהתראיינו בעילום שם אמרו ל’ווייס אוף אמריקה’ כי מי שלא נבדק ולא יצא שלילי לא קיבל ‘קוד בריאות’, שנשלח מהרשויות ישירות לנייד של כל תושב.

בלי ‘קוד בריאות’ לא ניתן להיכנס למקומות העבודה, לבנקים, לרשתות שיווק ולחנויות מזון. הבהלה להשגת הקוד היא שדחפה מיליונים להצטופף בתורים לבדיקות. מאות אחיות עברו מדלת לדלת ברחבי העיר על מנת לאתר תושבים שלא הגיעו להיבדק, ולערוך להם בדיקה בבית.

4,000 תושבים מתו מהמחלה

מטרת המבצע היתה לשכנע את תושבי העיר שהמגפה מאחוריהם, על מנת שיחזרו לעבודה בהיקף מלא. כך, על פי פרשנים מערביים שצוטטו ב’וול סטריט ג’ורנל’, ב-‘וייס אוף אמריקה’ ובכלי תקשורת נוספים. בשבוע שקדם למבצע דווחו 6 מקרים חדשים של חולי קורונה בעיר, לאחר 35 ימים בהם לא דווח אפילו מקרה אחד, מה שגרם לתושבים רבים לחזור ולהסתגר בבתיהם.

נזכיר שמגפת הקורונה התפרצה לראשונה בעיר ווהאן כבר בדצמבר 2019, ולפחות 50 אלף מתושבי העיר נדבקו במחלה. העיר הייתה בסגר מלא במשך כ-70 יום, בין ה-22 בינואר לסוף מרץ 2020. לפי גורמים רשמיים כ-4,000 מתושבי העיר מתו מהמחלה ומסיבוכיה.

כתב העת הרפואי היוקרתי The Lancet , הרואה אור בלונדון, דיווח כי בדיקות הקורונה הנערכות בסין בהיקפי ענק מתקיימות בשיטה אמינה. לפי התקשורת הסינית הממלכתית עלות המבצע עומדת על כ-280 מיליון דולר.​

Leave a Reply

Name *
Email *
Website