“זכויות ללא הבדל גיל”: הסכם קיבוצי בשופרסל לעובדים חדשים מעל גיל 55

ראובן פרי מחזיק תיק רשתות השיווק בהסתדרות המעו”ף ואריאלה סיסו יו”ר ועד שופרסל. (צילום: באדיבות הסתדרות המעו”ף)

שופרסל והסתדרות המעו"ף חתמו היום (חמישי) על הסכם קיבוצי המעניק תשלום רטרואקטיבי לעובדי החברה, שהתקבלו לעבודה לאחר גיל 55 ולא קיבלו הפרשות לקרן השתלמות.ההסכם הושג בעקבות מידע שהגיע לנציבות שוויון הזדמנויות בעבודה שבמשרד הכלכלה והתעשייה, אשר הצביע על כך שעד לשנת 2020, עובדים שהתקבלו לעבוד בחברת שופרסל אחרי גיל 55, לא קיבלו הפרשות לקרן השתלמות, לעומת יתר עובדי החברה שהיו זכאים לכך.

הנציבות במחוז חיפה והצפון פתחה בהליך בירור מקיף מול חברת שופרסל, אשר בתומו הודיעה החברה כי לאחר ניהול משא ומתן עם הסתדרות המעו"ף, יוסדרו זכויות קבוצת העובדים מעל גיל 55 באופן רטרואקטיבי במסגרת הסכם קיבוצי בין הצדדים.עפ"י ההסכם, העובדים הזכאים לתשלום רטרואקטיבי הינם עובדי החברה כיום ולשעבר, שהתקבלו לעבוד בחברה אחרי גיל 55 והשלימו 3 שנות עבודה בשופרסל, בגין התקופה שבין אפריל 2015 עד סוף מרץ 2020.

מרכז לוגיסטי של חברת ‘שופרסל’ (צילום: photobyphm / Shutterstock.com)

יו"ר הסתדרות המעו"ף גיל בר טל: "אני שמח על עדכון ההסכמים ברוח העת החדשה, של שיוויון לכולם". ראובן פרי מחזיק תיק חברות השיווק בהסתדרות המעו"ף הוסיף: "ההסכם שחתמתי עליו יחד עם יו״ר הועד אריאלה סיסו, מביא בשורה אמיתית לציבור העובדים ברשת שופרסל ומקנה השוואה בזכויותיהם ללא הבדל בגיל הכניסה לעבודה, כמו כן, ההסכם מפצה את העובדים שהיו זכאים להפרשות לקרן השתלמות בשבע השנים האחרונות, אני מברך את הגברת אריאלה סיסו, יו״ר הועד הארצי של שופרסל, שנלחמה רבות להשגת מטרה חשובה זו".עו"ד מרים כבהא, נציבת שוויון הזדמנויות בעבודה: "נציבות השוויון פועלת רבות על מנת לעודד גיוון תעסוקתי והכלה של קבוצות שונות באוכלוסייה בשוק העבודה. שוק עבודה שוויוני הוא משמעותי וחשוב לכולנו ועל כולנו לפעול יחד לקידום הנושא״ עו"ד פיראס פראג’, הנציב האזורי במחוז חיפה והצפון הוסיף: "אני מברך את הצדדים על התוצאה החשובה של הסדרה ועיגון זכויות עובדים באופן רטרואקטיבי במסגרת הסכם קיבוצי. קידום שוויון הזדמנויות יכול להיעשות גם בדרך של תיקון ליישום עקרונות השוויון על ידי המעסיקים עצמם".

תגיות:

Leave a Reply

Name *
Email *
Website