חוקרים: המסה הכוללת של נגיפי הקורונה בעולם מגיעה ל-1 ק”ג

המסה הכוללת של כל נגיפי הקורונה בעולם כרגע מסתכמת ככל הנראה בקילוגרם אחד – כך עולה ממחקר שערכו חוקרים במכון ויצמן. המחקר, שכותרתו "המספר הכולל והמסה של נגיפי קורונה באדם חולה", מנסה להציג פרספקטיבה כמותית למחלה עמה מתמודדת האנושות בשנה האחרונה.

הערכת החוקרים, שמתבססת על שילוב בין מסקנות של מחקרים קודמים, היא שאדם החולה בקורונה נושא בגופו בין מיליארד ל-100 מיליארד חלקיקי נגיף בשיא המחלה, שנמצאים בעיקר בריאות. המסה הכוללת של כל חלקיקי הנגיף באדם חולה מוערכת בטווח שבין מיקרוגרם אחד ל-100 מיקרוגרם (השווים ל-0.1 מיליגרם), "פחות מזרע של פרג."

את המחקר ערכו פרופ’ רון מילוא, ד"ר שמואל גלייזר, ד"ר ביאנה ברנשטיין, רון סנדר ויינון בר און ממכון וייצמן, יחד עם ד"ר אבי פלמהולז מאוניברסיטת קליפורניה בברקלי, ופרופ’ רוב פיליפס מהמכון הטכנולוגי של קליפורניה. הוא טרם עבר בקרת עמיתים ולא פורסם עדיין בכתב עת מדעי.
דבר העובדים בארץ ישראל
כל בוקר אצלך במייל

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

מהכפלת מסת חלקיקי הוירוס בגוף של חולה בודד במספר החולים בעולם כיום, כולל הערכה של חולים שלא אובחנו, מעריכים החוקרים כי המסה הכוללת של כל נגיפי הקורונה כרגע בעולם היא בין 100 גרם לקילוגרם אחד.

פרופ’ מילוא כתב בחשבון הטוויטר שלו כי הנגיף מגיע רק אל חלק קטן מה’תאים המארחים’ הפוטנציאליים בגוף האדם. "המערכת החיסונית שלנו מגיבה באופן יעיל לקורונה על ידי יצירת נוגדנים לנטרול הוירוס, כדי לוודא את חסימת הווירוס לכניסה לתאים מארחים".

במאמר כותבים החוקרים כי "ההשפעה הגלובלית של נגיף הקורונה ברורה לחלוטין מהשלכותיו על בריאות הציבור ועל הכלכלה הגלובלית. הניגוד בין ההשפעות הללו למסה המצטברת המצומצמת מאוד של הנגיף מדגישה את גבולות האינטואיציה היום-יומית שלנו בהבנה ובמאבק במגפה, ואת הצורך להתבסס על מידע כמותי ולא על הרגשות שלנו. מידע כמותי טוב יותר על תהליך הזיהום ברמת התאים, יוכל להעצים חוקרים ולהעניק להם כלים טובים יותר לחשוב על דרכים להילחם בקורונה, לעצור את התפשטותה ואת התפשטותן של מגפות עתידיות".

Leave a Reply

Name *
Email *
Website