יומיים לאחר שנפתח: נתיב ה”קארפול” יצומצם בעקבות לחץ מצד ראש העיר נתניה

תושבי נתניה זעמו בימים האחרונים על סתימת העיר בבקרים, ברכבים הבאים מצפון, בשל המגבלות שהוטלו בכביש החוף במסגרת פרויקט "נתיב פלוס". שר התחבורה סמוטריץ הכריז הלילה על הקלות ליוצאים מנתניה בבוקר. האם זה ישנה את התמונה?

שר התחבורה, בצלאל סמוטריץ’ הודיע אתמול (שני) בערב על שינויים בתנועה באזור נתניה, שאמורים להקל את העומס הכבד אליו נקלעו תושבי העיר בשל פתיחת נתיבי הקארפול, שמגבילים את השימוש בכביש החוף באזור נתניה, לרכבים עם נהג ללא נוסעים נוספים.

תושבי נתניה בפרט ומשתמשי נתיב פלוס בכלל – הפוסט הזה בשבילכם.כמו שאתם כבר בטח יודעים, אנחנו מאמינים מאוד במהלך של הנר"…

פורסם על ידי ‏בצלאל סמוטריץ'‏ ב- יום שני, 7 באוקטובר 2019

לפי השינוי המוכרז, ליוצאים ממערב נתניה לכיוון תל אביב במחלף פולג בכביש החוף, יתווסף נתיב נוסף, על חשבון נתיב תחבורה ציבורית שבוטל. הנסיעה דרומה תתאפשר לכל כלי הרכב עד תחנת האוטובוס מול מושב אודים. השינוי נכנס לתוקף כבר אתמול בלילה. גם הנוסעים לתל אביב המגיעים למחלף פולג מכיוון מזרח יזכו להארכת נתיב ההשתלבות, בו יורשו לנסוע כל כלי הרכב, ללא תלות במספר הנוסעים. מהשינוי יפגעו נוסעי תחבורה ציבורית וכלי רכב עם שני נוסעים ויותר שנהנו במשך יומיים מנתיב ייעודי להם.

האם התיקון הקטן בפולג ירצה את התושבים?

מרים פיירברג, ראש העיר נתניה, מתנגדת לפרויקט "נתיב פלוס", אף שהוא מיועד להפלות לרעה רק מי שנוסע לבד ברכבו הפרטי ותופס נתח כביש, שיכול לשמש מספר נוסעים. "הדבר אמור לשחרר את העומס הנוצר בצומת פולג ובגשר פולג", כתבה אתמול פיירברג בפוסט, אך הוסיפה כי "חשוב להבהיר, כי העירייה ממשיכה לעמוד על כך ש’נתיב פלוס’ בכביש החוף יבוטל ושהמצב יחזור לקדמותו בהיעדר פתרונות תחבורה נאותים".

פקקים בכביש החוף. (צילום: פלאש90)

עוד כתבה כי פנתה למנכ"לית משרד התחבורה בסדרת דרישות לשיפור התחבורה הציבורית בעיר, שרק חלקן רלוונטיות באופן ישיר למצוקה החדשה, ולא יסייעו למי שרוצה לנסוע ברכב פרטי בתוך נתניה, ומוצא עצמו פקוק בכביש שנסתם על-ידי נהגים רבים שרוצים לקצר את הדרך לתל אביב דרך העיר.

לקראת החג, יש מקום לאופטימיות ⁦!

ביומיים האחרונים שוחחתי רבות עם מנכ"לית משרד התחבורה קרן טרנר ולאחר פגישה שהתקיימה עם…

פורסם על ידי ‏מרים פיירברג – איכר‏ ב- יום שני, 7 באוקטובר 2019

אתמול, טרם הודעת שר התחבורה, הודיעה פיירברג בפייסבוק כי לא תהסס לחסום כבישים במטרה להחזיר את המצב בעיר לדמותו, כלומר, ביטול של פרויקט נתיב פלוס לחלוטין.​

Leave a Reply

Name *
Email *
Website