יו”ר איגוד רופאי בריאות הציבור על העלייה במספר החולים: “ראוי לשמור על שגרה ככל האפשר”

חגי לוין, יו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור, אומר ל׳דבר׳ כי העלייה במספר חולי הקורונה בעקבות החזרה לפעילות היא צפויה, ואינה מחייבת החזרה גורפת של הגבלות וסגר. "אנו נדרשים לאורך נשימה, קור רוח והתנהגות אחראית ושקולה הן של ראשי משרד הבריאות והן של הציבור", אומר לוין, "בצד הדריכות והזהירות המתחייבת, ההחלטות, כדוגמת סגירת בית ספר, חייבות להיות נקודתיות, על בסיס אפידמיולוגי ולא על בסיס גחמות ופחדים".

לוין הוסיף כי "ראוי יהיה להתמודד עם מצב אפידמיולוגי מורכב של מוקדים מקומיים בתקופה הקרובה תוך שמירה על שגרה ככל האפשר במשק. צריך לבחון שרשראות הדבקה על בסיס חקירות אפידמיולוגיות, ובמקביל לבחון את היקף התחלואה על בסיס ניטור שיטתי ברמה אזורית ולאומית". לדבריו, זיהוי מוקדם של מוקדי תחלואה על ידי מערך בריאות הציבור בשטח – הן ברמת הפרט (איתור מקרים ומגעים) והן ברמת האיזור (ניטור) הוא כלי חיוני לקבלת החלטות דיפרנציאלית, בהתאם לסיכון הספציפי.

אמש (חמישי) פרסם משרד הבריאות על עלייה חריגה במספר חולי הקורונה שזוהו מאז חצות בין רביעי לחמישי – 64 חולים, הנתון הגבוה ביותר מזה שלושה שבועות. מאז ועד הבוקר (שישי) נוספו עוד לפחות 15 חולים מאומתים נוספים, ובמשרד החלו להיערך לאפשרות של עלייה בהידבקות ולשקול החזרה של חלק מהמגבלות. בשעה 18:00 יתקיים תדרוך לציבור בנוכחות מנכ״ל משרד הבריאות היוצא משה בר סימן טוב, ראש שירותי בריאות הציבור פרופ׳ סיגל סדצקי, והמשנה למנכל פרופ׳ איתמר גרוטו. בynet מדווחים כי גורמים במשרד הבריאות שוקלים להמליץ לממשלה על הקפאת הלימודים בכיתות ז’-י"ב ועל סגירת בתי הכנסת.
דבר העובדים בארץ ישראל
כל בוקר אצלך במייל

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

במהלך היום היו מספר אירועי כניסה לבידוד במוסדות חינוך ורפואה. בבית החולים הלל יפה בחדרה נכנסו לבידוד 41 אנשי צוות לאחר שאחות התגלתה כחיובית לנגיף הקורונה. 31 אנשי צוות מביה״ח סורוקה בבאר שבע הוכנסו גם הם לבידוד עקב חשיפה לרופא בחטיבה הכירורגית שנמצא חיובי לקורונה, ככל הנראה ממקור חיצוני לבית החולים.

בגן עירוני ברחוב לוינסקי בדרום תל אביב נכנסו שלושה אנשי צוות ו-30 ילדים לאחר שילד התגלה כחולה קורונה, ובאור יהודה נכנסו עשרות תלמידים בבית ספר אהוד מנור ובגן עירוני נכנסו לבידוד, לאחר שאם ושני בניה אובחנו כחולים בקורונה.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website