יו”ר ההסתדרות ארנון בר דוד: “נמשיך להיות הלב הפועם של העבודה המאורגנת בישראל”

בזמן שמציינים בעולם את חג הפועלים הבינלאומי, סמל לסולידריות עם מאבקי עובדים, חשוב להדגיש את תרומתה של ההסתדרות לעיצוב פניה החברתיות של מדינת ישראל.

קרוב למאה שנים מאז שהוקמה ומילאה תפקיד מרכזי בבניית הארץ, ההסתדרות ממשיכה למצב את עצמה כאחד מארגוני העובדים הבולטים ביותר בעולם. אלפי עובדות ועובדים מכל ענפי המשק מצטרפים מדי שנה למאות אלפי הישראלים אשר מימשו את זכותם להתארגנות ונרתמו לעשיית ההסתדרות למען החברה והפרט.

תהלוכת האחד במאי 1935(בית פישר, המוזיאון העירוני לתולדות קרית אתא. מתוך אתר פיקיוויקי)

לא ניתן יד לפגיעה בעובדים

לא כולם אוהבים את העבודה המאורגנת. רק לפני מספר ימים, כשמיליוני אנשים ברחבי הגלובוס ציינו את חירותם בחגי האביב, עשרות פעילי עבודה מאורגנת נעצרו על ידי השלטונות בטהרן במהלך ההכנות שלהם לאירועי האחד במאי. להבדיל אלף אלפי הבדלות, מדינת ישראל החופשית, הנאורה והדמוקרטית רחוקה אמנם שנות אור מאיראן, אך גם כאן, על רקע זכויות שנראות לנו היום מובנות מאליהן, ישנם גורמים שרוצים להחליש את העובדים, לקעקע את חופש ההתארגנות ולכרסם בזכות השביתה. ההסתדרות לא תיתן להם!

הפגנת המטפלות מול קרית הממשלה בתל-אביב, 10/10/18 (צילום: טל כרמון).

"בנייננו אינו בניין אבנים, אלא בניין לבבות. אבן מונחת במקום שמניחים אותה, לב האדם תמיד מפרכס, תמיד זע ונע", אמר לפני כשמונים שנה ברל כצנלסון. באמרתו המפורסמת על ההסתדרות, כצנלסון היטיב לתאר את האופי המיוחד של הבית הזה – בית שהיה אז ויישאר תמיד – הבית של העובדים בישראל. "בניין זה טעון תמיד התחדשות, בדיקה ובחינה, ותמיד יש לשאול האם הקו נטוי לעומת החזון".

להיערך לאתגרי העתיד

תקופה זו היא חלון הזדמנויות חשוב להכיר בשינויים הרבים שמתחוללים בעולם העבודה, להיערך לאתגרי העתיד ולהצעיד את ההסתדרות להישגים חדשים.

לצד חיזוק מעמד העובדים והגמלאים ומהלכים נוספים שעוזרים להניע את המשק קדימה, ההסתדרות מחויבת להניף דגלים חדשים שיעזרו לשפר את השירות לאזרחי המדינה ויאירו את הדרך לערכי השוויון והערבות הדדית. אנו ניצבים בפני אתגרים רבים אך בעיני המשימה החשובה מכולן היא לגרום לכל אחד ואחת מכם גאווה על עשייתה של ההסתדרות, עוצמתה והאחריות שהיא מפגינה כלפי החברה הישראלית. איתכם ובשבילכם, אנו נמשיך לשנות, לבחון מחדש, לאתגר, לצמוח, לפתח ולהיות הלב הפועם של העבודה המאורגנת בישראל.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website