יו”ר ההסתדרות למשרד הבריאות: אם תפגעו בשכר האחיות – נשבית את המערכת

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד הביע הערב (ראשון) תמיכה במאבקם של האחים והאחיות ויו"ר הסתדרות האחים והאחיות אילנה כהן, כנגד איומי משרד הבריאות לבצע הפחתות בשכרם של העובדים.

במכתב חריף ששלח בר-דוד למנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב, התריע יו"ר ההסתדרות כי במידה שמשרד הבריאות לא יחזור בו מן האיומים כלפי האחים והאחיות, תפעל ההסתדרות במלוא עוצמתה על מנת לשנות את רוע הגזירה, עד כדי השבתה מלאה של מערך הבריאות בימים הקרובים.

יו"ר ההסתדרות התייחס לטענתן של האחיות כי הן נדרשות לבלות יותר ויותר זמן בעבודה בירוקרטית מול מחשב: "היעלה על הדעת שעל האחים והאחיות לעבוד מול מחשב חמישית מזמן העבודה שלהם ועל חשבון טיפול בחולים? לא זכור לי שבלימודי הסיעוד ההתמחות המשנית של העובדים הינה מדעי המחשב."

"במידה ולא יחזור משרד הבריאות מן האיומים הריקניים כלפי האחיות והאחיות" כתב בר דוד, "אראה בכך תקדים מסוכן ונפעל במלוא העוצמה כנגד כך, עד כדי השבתה מלאה של מערך הבריאות בימים הקרובים". עוד הוסיף כי אין זה מקובל ששכרם יפגע בגלל צעדים ארגוניים לגיטמיים שננקטו בגלל העומס הגדול, וזאת מבלי שהמערכת מתייחסת לטענות שלהן.

"מערכת הבריאות מתמודדות עם עומסי עבודה יוצאי דופן ותפוסות העולות לעיתים עשרות אחוזים מהתקינה הקיימת, כשהכול למרבה הצער מתנהל לעיתים לא רחוקות בסביבה עוינת – מול ציבור הנוקט באלימות כלפי הצוותים הרפואיים". בר דוד הזמין את מנכ"ל משרד הבריאות לסיור משותף בחדרי המיון, שם יוכלו "להיווכח במראות הקשים".

הסתדרות האחיות הודיעה על שביתה כללית של מערכת הבריאות במתכונת חירום החל משלישי הקרוב וזאת במחאה על העומס הכבד המוטל על האחים והאחיות. בהודעה שהוציאה היום (ראשון) הסתדרות האחיות נכתב כי "האחים והאחיות בישראל אינם עובדי כפייה, ולא ייתנו עוד יד לעבודה מחוץ לתקנים ולרישיון, למטלות, נהלים ובקרות ללא תוספת כוח אדם וללא תוספת שכר בהתאם". עוד הודיעו האחיות כי מחר (שני) בשעה 17:00 תתקיים הפגנה מול משרד הבריאות.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website