יו”ר הוועדה למינוי בכירים: אדרי אינו ראוי להיות מפכ”ל המשטרה

יו"ר הוועדה למינוי בכירים, השופט בדימוס אליעזר גולדנברג, התייחס היום (ראשון) לראשונה לפסילת מינויו של המועמד למפכ"לות משה אדרי. גולדנברג טען כי אדרי אינו ראוי להיות מפכ"ל וטען כי עלו בעיות בבדיקת הפוליגרף אותה נשלח לעשות מטעם הוועדה. גולדנברג אמר היום בראיון שהעניק לרשת ב’, כי המועמד למפכ"לות המשטרה משה אדרי לא עבר בהצלחה את בדיקת הפוליגרף אליה נשלח בהליך המועמדות לתפקיד. השר ארדן, שהציע את מועמדותו: "הוא עבר בהצלחה את הפוליגרף".

בהמשך, תיקן גולדנברג את דבריו בשיחה עם "הארץ" ואמר כי "היתה אי הבנה בדבריי בראיון. אדרי עבר את בדיקת הפוליגרף בהצלחה בשאלות שאותן נשאל. כוונתי היתה שהוא לא נשאל בפוליגרף אודות הפגישה שקיים עם עו"ד פישלר".

ניצב בדימוס משה אדרי (יונתן זינדל/פלאש90)

שלושה ימים לאחר שהחליטה ועדת גולדנברג למינוי בכירים לפסול את מועמדותו של ניצב בדימוס משה אדרי לתפקיד מפכ"ל המשטרה, התראיין לראשונה השופט בדימוס גולדנברג על הנושא. בראיון ברשת ב’, התייחס גולדנברג להחלטה לפסול את אדרי, ואמר כי אדרי אינו ראוי להיות מפכ"ל, וכי לא עבר בשלום את בדיקת הפוליגרף אליה נשלח מטעם הוועדה.

במענה לשאלה האם אדרי ראוי לשמש כמפכ"ל, אמר גולדנברג "חד וחלק לא". בהמשך, אמר כי "צריך להבין מה שבית המשפט העליון אמר לא אחת – הוא אמר שהבטחת אמון הציבור במשטרה היא נדבך מרכזי גם בשיקולי המינויים לתפקידים השונים ועל אחת כמה וכמה לתפקיד המפכ"ל. אנחנו מדברים על דמותה של המשטרה, על רמתה המוסרית של המשטרה בעיני הציבור. זה לא חשוב? האם אין חשיבות? אני חושב שיש חשיבות עליונה לכך שהרמה המוסרית בעיני הציבור תהיה חד משמעית. על האמון הזה, בין היתר, צריכה להגן ולשמור הוועדה שאני עומד בראשה. וכך עשינו. זאת הייתה השאלה – אם הוא ראוי או לא ראוי. היו לפנינו תלונות, בדקנו אותן. בסופו של דבר, אנחנו חשבנו שאנחנו חייבים לעמוד בפרץ שלא יתמנה אדם שאיננו ראוי".

על הפוליגרף אליו הוועדה ביקשה לשלוח את אדרי, אמר כי "הוא לא עבר בשלום את הפוליגרף ואני מתפלא על מי שאומר את זה וקרא את ההחלטה שלנו. אנחנו ביקשנו שהוא יעבור בדיקת פוליגרף תעסוקתית. מדוע בכלל ביקשנו? לנו היו שני טעמים. מלבד הטעם כי בדיקת כזאת מתחייבת על פי ניקיון העיקרון של שיוויון בין המועמדים… הגיוני ונכון שעקרון השיוויון יחול פה. דבר שני אמרנו – אנחנו רוצים למנוע לזות שפתיים נגד המועמד. אם הוא יתמה לתפקיד ויתברר שיש לו רבב שהוא נושא עימו".

גלעד ארדן (ארכיון, צילום: אורי לנץ / פלאש90).

עוד אמר גולדנברג: "ראינו שתי בעיות: הפגישה עם עו"ד פישלר, פרקליטו של רפי רותם, והשנייה – דו"ח מבקר המדינה. נושא הפגישה – שיהיה ברור – היא לא נכללה בין השאלות בפוליגרף. היא לא נשאלה. לכן לא ראינו לקבוע ממצא על הנאמנות של אחד מהם. נמנעו מלחתוך את הדין רק על פי התרשמות".

לאחר פרסום הראיון, התייחס לנושא השר לבטחון פנים גלעד ארדן, שהגיש את מועמדותו של אדרי לוועדה. ארדן התייחס לפרסום בטוויטר שלו, ואמר: "חוזר ואומר שהוא עבר בהצלחה את הפוליגרף. ימים יגידו".

כזכור, ארדן הציע את מועמדותו של אדרי לוועדה למינוי בכירים. זאת, לאחר שאדרי שימש כמנכ"ל המשרד לבטחון פנים, תחת ארדן.

ביום חמישי האחרון, הודיעה הוועדה כי לאחר ששקלה את מועמדותו של אדרי, ולאחר מספר תלונות שהגיעו אליה, היא פוסלת את מועמדותו. בתוך כך, התייחסה הוועדה לפגישה אותה קיים אדרי ימים ספורים לפני הופעתו בוועדה, עם עו"ד פישלר, המייצג את רפי רותם, שהתלונן בעבר כנגד אדרי.

תלונה נוספת שהגיעה לוועדה כנגד אדרי היא של ששת הצועדים שנפצעו במצעד הגאווה בירושלים ב-2015, בפיגוע שהתקיים על ידי ישי שליסל, בשעה שאדרי כיהן כמפקד מחוז ירושלים במשטרה.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website