יותר קבוצות, יותר שידורים: אופ”א משנה את מבנה ליגת האלופות לנשים

התאחדות הכדורגל האירופאית אופ"א הודיע אתמול (רביעי) על שינוי מבנה ליגת האלופות לנשים מעונת 2021/22. השינוי מגיע בעקבות הצמיחה הגדולה שחווה ענף כדורגל הנשים בשנים האחרונות באירופה – הגדלת החשיפה, כניסת מועדוני הגברים, השקעה כלכלית של ספונסרים ופיתוח הפוטנציאל הכלכלי של הענף. במבנה החדש יוכלו להעפיל 3 קבוצות מהליגות הטובות באירופה, מסלול פלייאוף לאלופות ולא אלופות ויצירת שלב הבתים עם 16 הקבוצות הטובות ביבשת. לישראל תהיה נציגה אחת בשלב המוקדמות וזו הקבוצה שזכתה באליפות.

אחת החלטות המרכזיות של אופ"א היא לקיחת אחריות שיווקית על כל המפעל וארגונו. כיום ההתאחדות אחראית רק על משחק הגמר ושאר הטורניר הוא באחריות ההתאחדות המקומית. המטרה המרכזית של השינוי הוא לשווק בצורה אגרסיבית יותר את כל משחקי הטורניר ליצור פלטפורמת שידור טלוויזיוני או אינטרנטי לכל משחקי הטורניר, כך למשל יינתן מענה לאוהדי ואוהדות הכדורגל בישראל שיוכלו סוף סוף לראות את אלופת ישראל משחק בשידור חי במהלך השתתפותה בטורניר.

שחקניות וולפסבורג וצ’לסי בהתמודדות בחצי גמר ליגת האלופות 29.4.2018 (Peter Steffen/dpa via AP)

השלב המרכזי של הטורניר יהיה שלב הבתים בהשתתפות 16 הקבוצות הטובות באירופה. לפי הפורמט החדש אליו יעפילו הקבוצות ב-3 דרכים:

  • 3 קבוצות יעלו לשלב הבתים באופן אוטומטי – מחזיקת הגביע ו-3 הנציגות של 3 התאחדויות הבכירות בדירוג לאותה העונה.
  • מסלול האלופות – בסיבוב הראשון יהיה טורניר בין הקבוצות מהמדינות המדורגות מהמקום השביעי ומטה. בסיבוב השני יפגשו מנצחות הטורניר עם האלופות של המדינות המדורגות במקומות 4-6 לשני משחקים בשיטת בית חוץ. 7 המנצחות יעלו לשלב הבתים. בשלב הזה תתמודד גם האלופה הישראלית.
  • מסלול הליגות – יעלו חמש קבוצות נוספות, בשלב הראשון ישחקו הקבוצות שסיימו במקום השלישי בליגות המדורגות 1-6 עם הקבוצות שסיימו במקום השני בליגות המדורגות 7-16.
  • שלב הבתים אוקטובר עד דצמבר – שתי הקבוצות שיסיימו במקומות הראשונים בבית המוקדם יעפילו לשלב רבע הגמר שישוחק בשיטת ה’נוקאאוט’ עד משחק הגמר. שלב הבתים אמור להיות מעניין יותר, יפגיש את הקבוצות הטובות באירופה ויגדיל את כמות המשחקים בין הקבוצות האיכותיות בטורניר.

    ???? New #UWCL format from 2021/22 ????

    ⭐ 16-team group stage
    ⭐ Central marketing and TV rights

    How the new format will work????https://t.co/IotVK9jKyy pic.twitter.com/DsIvJIHYxh

    — #UWCL (@UWCL) December 4, 2019

    נשיא אופ"א אלכסנדר צ’פרין אמר על היוזמה: "החלטה שהתקבלה היום היא משנת משחק. כך התחרות הכי טובה לקבוצות בעולם תקבל את הפלטפורמה והנראות שמגיעים לה".

    Leave a Reply

    Name *
    Email *
    Website