יו” ועדת הכלכלה בוועידת התעשיינים: “הפרטת הגז הייתה טעות”

יו”ר ועדת הכספים, ח”כ מיכאל ביטון בוועידת התעשיינים באילת (צילום: אורן דולב)

"זו בושה שעד היום מפעלים בארץ לא מקבלים גז טבעי", אמר היום (חמישי) ח"כ מיכאל ביטון, יו"ר ועדת הכלכלה בכנסת, בוועידת התעשייה וההייטק של התאחדות התעשיינים באילת. "הסיבה לכך היא ההפרטה", גרס. "ההפרטה הייתה טעות".

ביטון התבטא בחריפות נגד מדיניות הממשלה והקואליציה בנושא הגז והוסיף "זה לא הגיוני שיש מפעל בירוחם שמתחנן לגז ולא מקבל, ויש מפעל בנהריה שגם מחכה לגז טבעי ולא מצליח לגרום לחברת החלוקה להגיע אליו למפעל. לכן הממשלה צריכה לקחת את האחריות לסיפור הזה ולוודא כי כל מפעל בישראל יקבל גז טבעי. זו החובה של המדינה כלפי התעשייה שלה".

ביטון גם התייחס ל"חגיגת ההייטק", לדבריו, ואמר שצריך לזכור שהתעשייה היא המקור לחוסן הכלכלי של מדינת ישראל. "לא הכל יכול להיות הייטק ולא הכל יכול להיות סייבר, גם צריך לשמור על התעשייה שלנו. צריך לזכור שהתעשייה מעסיקה מאות אלפי עובדים והיא הבסיס ליציבות הכלכלית שלנו".

ביטון הוסיף ואמר כי יש להיזהר מיבוא מוגזם ולשמור על יכולות הייצור של מדינת ישראל, ונתן כדוגמא את סיפורו של מפעל נגב קרמיקה. "מפעל הקרמיקה היחידי שהיה בישראל, נסגר בגלל יבוא מוגזם ועכשיו, כבר אי אפשר לייצר קרמיקה בישראל, איבדנו את היכולת הזו. ומילא זה היה מוריד את המחירים, אבל המחירים ירדו? לא. הם רק עלו כי גם אין תחרות. זה צריך להיות לנו למשל, שיש תעשיות שצריך לשמור עליהן ולא לאבד אותן".

"התעשייה היא הבסיס להצלחתה של הכלכלה הישראלית"

מוקדם יותר הופיע בוועידה שרת הכלכלה אורנה ברביבאי שהתבטאה לראשונה על הסכם הרכש עם חברת טיסנקרופ הגרמנית בהיקף 850 מיליון אירו, ואמרה כי ההכנסות מהעסקה יושקעו באופן מלא בתעשייה הישראלית וייצרו מקומות עבודה חדשים.

שרת הכלכלה, ח"כ אורנה ברביבאי (צילום ארכיון: נועם ריבקין פנטון / פלאש 90)

"המטרה המרכזית של המשרד שאני עומדת בראשו, הנה לתמוך ולפתח את התעשייה המקומית, שהיא הבסיס להצלחתה של הכלכלה הישראלית. רכש גומלין הנה אחת הדרכים ליצור תמיכה זו, ואנחנו צופים כי ההסכם החדש ירחיב את התעסוקה, יאפשר לתעשייה הישראלית לגדול ולהתפתח ויקדם את הפריפריה במיוחד".

ברביבאי גם התייחסה לעיר אילת, בה מתקיימת הועידה ואמרה "אנחנו פועלים להקמת תעשייה מפותחת באילת, שגם תיצור מקומות עבודה חדשים. אנחנו לא רוצים עיר שנתמכת, אנחנו רוצים עיר שצומחת", אמרה.

השרה התייחסה גם למשבר הקורונה ואמרה כי "בתקופה קשה זו, אנחנו מנסים להבין את הצרכים המשתנים ולעזור לתעשייה באמצעות הפחתת רגולציה, הכשרת כוח אדם והעלאת פריון העבודה. חשוב לנו לשפר את הסביבה העסקית".

נשיא התאחדות התעשיינים, ד"ר רון תומר, ברך את השרה ברביבאי ואת שר הביטחון על ההגעה להסדר זה, שלדבריו, יסייע רבות לתעשייה הישראלית.

דבר היום
כל בוקר אצלך במייל

הרשמה

על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

Leave a Reply

Name *
Email *
Website