לא רק גברים ולא רק בלילה: 8 מתוך 10 עובדים הודו כי בכו במקום העבודה

הדמעות עולות באמצע העבודה? דו"ח חדש מראה כי אתם לא לבד. שמונה מתוך עשרה אנשים בכו בעבודה. מחקר בארה"ב שפורסם השבוע ברשת CBS והוכן על-ידי אתר חיפוש העבודה מונסטר.קום, הציג נתונים לפיהם שמונה מתוך עשרה אנשים בכו בעודם בעבודה. בנוסף למספרים הגבוהים, עוד התגלה בסקר כי 14% מהעובדים אומרים שהם בוכים לפחות פעם בשבוע, ולפעמים כל יום.

למה אנשים בוכים בעבודה?

הסקר, שכלל 3,000 עובדים אמריקאים, מפרט את הסיבות ומוצא כי 45% מהמשיבים שהודו שבכו בעבודה אמרו שזה היה בגלל הבוס שלהם או עמית לעבודה. אמנם מצבים רגשיים עוברים על אדם בכל מקום אך סביבת העבודה היא גורם משמעותי גם כן והעומס שהעובדים מצויים בו. 16% מהעובדים בסקר אמרו שסיבת הבכי בעבודה הייתה עומס הקשור לעבודה, כאשר קצת פחות מ-13% אמרו שהם היו נסערים עקב בריונות במקום העבודה. שאר הסיבות על-פי הסקר היו בגלל לקוח או טעות בעבודה. רק 19% מהנסקרים שבכו אמרו כי הסיבה הייתה אישית ואיננה קשורה לעבודה. בסופו של דבר, 8 שעות עבודה זה שליש מהיום ולכן זמן הבכי סופו ליפול גם על זמן זה.

בכי במקום העבודה. אילוסטרציה (צילום: shutterstock).

"כשאתה בוכה בעבודה זה סימן לסביבה רעילה", אמרה בתגובה לסקר ויקי סאלמי, מומחית לקריירה של מונסטר.קום. לדבריה, "יש מספר גבוה של עבודות שם המצב יהיה הפוך, אתה תרגיש מאושר ובעל הישגים". למרות שרוב האנשים בכו במקום העבודה זה עדיין נחשב לטאבו וחריג ונושא חריג אולי כי לרוב רגישות והבעת רגשות איננה חלק מהגדרות התפקיד. רוב העובדים בסקר אמרו שהם הזילו את דמעותיהם מאחורי דלת סגורה.

בשנים האחרונות יש תשומת לב גדולה יותר לשלומם של העובדים ותרבות מקום העבודה ריככה את היחס להזלת הדמעות בעבודה. "אם מישהו אחר רואה אותך בוכה זה לא ‘סוף משחק’", אמרה סאלמי והוסיפה כי הדבר הכי חשוב הוא לעשות בדק בית פנימי "למה אני נסער? רד לשורש העניין ואז תנסה למצוא פיתרון".

Leave a Reply

Name *
Email *
Website