לא תעלה

חרף נסיונות האופוזיציה, הצעות החוק של חברי הכנסת דב חנין ואיציק שמולי, שעיקרן העלאת קיצבאות הזיקנה, נפלו במליאה עם רוב דחוק של הקואליציה. מאות גימלאים הפגינו מול הכנסת הבוקר, ושהו באולם בעת ההצבעה.

ח"כ שמולי מסר לאחר ההצבעה: ״הממשלה ירקה בפרצופם של הקשישים ומייסדי המדינה. אחרי תוספת מעליבה של 6 שקלים לקצבה לדחות את ההצעה זה פשע. אף אחד מהשרים והחכים לא יכול לחיות מקצבה של 2000 שקל אבל כשמדובר בקשישים מבחינתם זה בסדר. אנחנו לא נוותר ונמשיך לדחוף את הצעת החוק.״

מחאת הגימלאים מול הכנסת (צילום: דוברות ח"כ שמולי)

שמולי, המכהן גם כיו"ר השדולה למען הגמלאים יחד עם חברו למפלגה, חבר הכנסת נחמן שי וחברת הכנסת טלי פלוסקוב (כולנו), אמר לפני ההצבעה כי זו ההזדמנות האחרונה של הממשלה לתקן את העוול ולהעלות את קצבת הזקנה. "די להבטחות, די לברבורים – אף אחד מאיתנו לא יכול לחיות מ-2,000 שקל וכך גם לא הקשישים. כמעט כל השרים וחברי הכנסת התחייבו לתיקון ההיסטורי הזה ועכשיו הגיע הזמן לקיים ולהציל קשישים רבים ממצוקה ומעוני ואותנו מהבושה", אמר.

מחר חייבים לשים אחת ולתמיד סוף לבושה הזו.מחר תצביע הכנסת על הצעת החוק שלי וזו ההזדמנות האחרונה של הממשלה לתקן את העוול…

Posted by ‎איציק שמולי | Itzik Shmuli‎ on Tuesday, 27 November 2018

על הצעת החוק שיזם שמולי חתומים כ-80 חברי כנסת’ ביניהם גם חברי קואליציה. בנוסף, מאות גמלאים צפויים להפגין מול הכנסת לקראת ההצבעה.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website