“להציל את הרשת בשלמותה”

מועצת העובדים הארצית של קו-אופ ישראל תתכנס היום (ראשון) במשרדי החברה במודיעין. בפגישה צפויים להשתתף למעלה מ-40 נציגי עובדים מסניפי הרשת בכל רחבי הארץ. העובדים, המיוצגים על ידי עורכי הדין גלילה ואלון הורנשטיין, הזמינו לישיבה את הנאמנים שמונו על ידי בית המשפט, עו"ד שלמה נס ורו"ח חן ברדיצ’ב, על מנת לערוך היכרות בין הצדדים, ולהתחיל לפעול בשיתוף פעולה למען קידום מכירת החברה כמקשה אחת.

כזכור, רשת הסופרמקרטים, שמעסיקה כאלף עובדים, הכריזה ביום שני שלא תוכל לעמוד בהתחייבויותיה וביקשה מבית המשפט להורות על "הקפאת" התחייבויותיה למשך שלושה חודשים על מנת לאפשר לה לבצע מכירת נכסים שתאפשר, לטענת ההנהלה, חזרה לפעילות רווחית. ביום רביעי אישר בית המשפט המחוזי בירושלים את הבקשה ל-45 ימים, עד ה-11 לינואר 2019, וקבע את מינויים של שני הנאמנים.

אורי צרפי, יו"ר הוועד הארצי של עובדי הקואופ, מסר ביום חמישי כי "שיתוף הפעולה של הנאמנים עם הוועד וההסתדרות, חיוני להצלת הרשת ומעורר תקווה. קואופ היא רשת טובה עם ועד אחראי ועובדים מסורים ולכל הצדדים יש אינטרס משותף אחד – להציל את הרשת בשלמותה".

ביום רביעי התייחס יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן לדרישה למכור את קואופ כמקשה אחת, והדגיש כי "זו המטרה המרכזית שצריכה לעמוד לנגד עיני הנאמנים, תוך הסדר שמבטיח את המשך העסקת העובדים וקיומו של ההסכם הקיבוצי".

ראובן פרי, ראש חטיבת המסחר בהסתדרות המעו"ף ציין כי "אנו מברכים על כניסתם של הנאמנים לתפקיד ועל חזרה לשגרה בסניפי הרשת, תוך חידוש האספקה לחנויות והתחייבות לתשלום משכורות העובדים. לנאמנים יש אחריות לפעול בשיתוף פעולה עם ההסתדרות והוועד על מנת להבטיח את המשך קיומה של הרשת בכללותה כמקור פרנסתם של כלל עובדיה".

Leave a Reply

Name *
Email *
Website