ליברמן על ההסכם עם המורים: “מבטא את המקסימום שניתן היה להשיג ומבטא את האיזונים הנכונים”

שר האוצר אביגדור ליברמן, שרת החינוך יפעת שאשא ביטון ומזכ”לית הסתדרות המורים יפה בן דויד בהצגת עקרונות הסכם השכר החדש של המורים (צילום: ניצן צבי כהן)

"היה מו"מ קשוח ונוקשה, אבל היכולת להתעלות, לקחת אחריות ולהגיע להסכם זה חג גדול למערכת החינוך כולה, לתלמידי ישראל, להורים ואני חושב שגם למשק הישראלי כולו" – כך אמר הערב (רביעי) שר האוצר אביגדור ליברמן, במסיבת עיתונאים בתל אביב להצגת עקרונות הסכם השכר הבא של המורים. ההסכם, שהושג הבוקר לאחר משא ומתן לילי, כולל העלאה של שכר המורים המתחילים ל-9,000 שקלים, ותוספות שכר של החל מ-1,100 שקלים לכלל המורים, לצד שינויים בלוח החופשות, העסקת מורים מומחים בחוזים אישיים וקיצור תהליך פיטורי מורה.

ליברמן הודה לשרת החינוך יפעת שאשא ביטון ולמזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד., על אף המאבקים ביניהם במשא ומתן, וכינה אותן "שותפות אמיצות לדרך". לדבריו, "הקושי הגדול היה להשאיר את הפוליטיקה מחוץ לדלת ולקחת את הנושא לגופו של עניין, ולהתנהל בצורה אחראית. זה מה שהצלחנו לעשות. זה ההישג הגדול. באווירה הלא פשוטה כשמדברים על הראשון לספטמבר ומתכוונים לראשון לנובמבר, להשאיר את הפוליטיקה מחוץ לדרך זה לא פשוט. אני מעריך את הגישה של השרה ומזכ"לית הסתדרות המורים, והיכולת להתעלות מעבר למחלוקות."

עוד אמר שר האוצר: "אני לא רוצה להכנס לפרטי ההסכם, יש כאן אנשים שטרחו על כל הסעיפים ואולי יפרטו אבל אני רוצה להדגיש שתי נקודות חשובות. ההסכם מעניק יציבות עד סוף שנת 2026. לא נצטרך יותר לשבור את הראש האם תפתח שנת הלימודים או לא. זה נותן יציבות ויכולת למערכת החינוך להתמקד בתכנים ופחות בפרוצדורות. יש הסכם שכר. הרי זה לא במקרה שהסכם השכר האחרון נחתם ב-2016, וכמה תיקוני טלאי על טלאי ב-2019. אחרי הפסקה כזו, להגיע להסכם מקיף זה לא פשוט. אני מבין שההסכם לא אידאלי, וכנראה אף פעם לא נגיע להסכם אידאלי, אבל הוא מבטא את המקסימום שניתן היה להשיג ומבטא את האיזונים הנכונים. אני גאה בו מאוד, ומקווה שעוד הערב נתבשר שגם בתי הספר התיכוניים ייפתחו מחר כסדרם"

תגיות:

Leave a Reply

Name *
Email *
Website