ליברמן על הפיצויים: “מי שצריך וזכאי יקבל, אסור לשפוך כסף”

שר האוצר, אביגדור ליברמן בכנסת (צילום: אוילבר פיטוסי / פלאש 90).

"אני רוצה להיות ברור וחד משמעי – מי שצריך וזכאי לסיוע כתוצאה ממדיניות הממשלה בגל הנוכחי – יקבל. אצלנו אף טייקון לא יתעורר לגלות שקיבל 750 שקלים לחשבון הבנק שלו" כך כתב היום (שישי) שר האוצר אביגדור ליברמן בחשבון הפייסבוק שלו, בתגובה לביקורת הציבורית נגד היעדר פיצויים.

עד כה לא הכריזה הממשלה על תכנית פיצויים למשק, למרות הצפי כי כ-2 מיליון אנשים יחלו בשיא גל התחלואה הנוכחי. התמיכה היחידה המוצעת נכון לעכשיו היא מתווה הבידוד לשכירים ולעצמאיים, שעדיין לא אושר סופית. במהלך השנה האחרונה בה הוסרו רשתות הביטחון גדל העוני והפערים החברתיים בהשוואה לשנת 2020.

שר האוצר כתב, "אני רואה את הקשיים, באמת. אני שומע אתכם, רואה עיניים דואגות ומזדהה עם חוסר הוודאות… כשר אוצר אני יושב מדי יום בישיבות עם הנתונים הכלכליים, עם היועצים המקצועים וכלכלנים בכירים על מנת לנתח את המצב של המשק וכדי לוודא שכלל הסקטורים מקבלים את המענים המדויקים".

הוא ביקר את הממשלה הקודמת: "יותר מדי זמן נקטו פה בשיטה הישנה והמסוכנת של ״לשפוך כסף על הבעיה". זה לא עובד. אי אפשר לפזר כסף מהמסוק לכל עבר. לאורך זמן יש משמעות הרסנית לחלוקת כספים ללא הבחנה וניתן לראות זאת בגירעון שצמח בשנה שעברה וגם בהיפר-אינפלציה המתדפקת על דלתה של ארה״ב".

לפי נתוני משרד האוצר הגרעון של ישראל לשנת 2022 נמוך מהצפוי, ונמוך בהשוואה בינלאומית. גם הטענה לפיה האינפלציה בארה"ב נובעת מהרחבה תקציבית שנויה מאד במחלוקת, כשכלכלנים רבים מעריכים שהדבר קשור לבעיות בשרשרת האספקה יחד הוצאה נמוכה בזמן שיא המגיפה.

הגרעון בשנת 2021 בהשוואה בינלאומית (מתוך דו"ח ביצוע תקציב המדינה)

"הכי קל לשפוך עכשיו עשרה מיליארד שקל. אני בטוח שאקבל כותרות יפות בתקשורת ולייקים בפייסבוק. אבל אם אעשה זאת אחטא לתפקידי כשר אוצר" כתב ליברמן. "את הגירעון והבור בתקציב יש לסגור, יש להילחם בעליית מחירים על מוצרי הצריכה ע״י ביטול מכסים, פתיחה ליבוא, ושחרור השווקים לתחרות".

דבר היום
כל בוקר אצלך במייל

הרשמה

על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

תגיות:

Leave a Reply

Name *
Email *
Website