לפיד יפגוש בצרפת את הנשיא מקרון, בביקורו הראשון כראש הממשלה

ראש הממשלה יאיר לפיד יטוס היום (שלישי) לביקור בזק בפריז, הביקור המדיני הראשון שלו מאז נכנס ללשכת ראש הממשלה. הביקור נקבע עוד על ידי ראש הממשלה הקודם נפתלי בנט, ולפיד החליט לממש אותו במועד שנקבע. ראש הממשלה יציג חומרים חדשים שיציגו איך חיזבאללה מסכן את ביטחונה ויציבותה של לבנון.

כמו כן, לפיד צפוי לשוחח עם הנשיא מקרון על אסדת כריש וחשיבותה לאזור, ברקע המתקפה של חיזבאללה. בישראל מצפים שצרפת תאמר ללבנון שעליה לפעול מול חיזבאללה כדי לא לסכן את פעילות האסדה ואת האפשרות למשא ומתן.

עמנואל מקרון, נשיא צרפת (צילום: AP Photo/David Vincent)

לפיד אמר לפני צאתו: "צרפת היא שותפה אסטרטגית גדולה של ישראל, בכל מיני תחומים. אבל חלק גדול מהנסיעה היום הוא העובדה שצרפת היא אחת ממדינות E3 שעוסקות בהסכם הגרעין עם איראן. חשוב שתישמע דעתנו בעת הזאת נגד ההסכם המסוכן הזה, נגד ההתארגנות וההתגרענות של איראן בנושא. אקיים על כך שיחה עם ידידי הנשיא מקרון. חשוב שהקהילה הבינלאומית תדע שבנושא הגרעין האיראני, החברה הישראלית עומדת ביחד, כגוף אחד, עם עמדה אחת – מציגה מול הקהילה הבינלאומית עמדה מאוחדת".

"כמו כן, אנחנו נדון כמובן במה שהתרחש בתקופה האחרונה מול חופי לבנון", הוסיף לפיד. "היו התקפות חוזרות ונשנות על אסדות גז ישראליות. ישראל לא תסכים לסוג כזה של התקפות על הריבונות שלה, וכל מי שעושה את זה צריך לדעת שהוא לוקח סיכון מיותר לשלומו. ממשלת לבנון צריכה לרסן את חיזבאללה אל מול ההתקפות האלה, או שאנחנו ניאלץ לעשות זאת".

תגיות:

Leave a Reply

Name *
Email *
Website