לפיד: “מוכן להיכנס עם גנץ לחדר עד שייצא עשן לבן”

בנאום בכנס השקת רשימת יש עתיד אמר יו"ר המפלגה כי מה שמונע איחוד הוא העמימות של "חוסן לישראל". על נתניהו אמר: "הוא איבד את הברקסים, בשבילו הבחירות הן כרטיס יציאה מהכלא"

יאיר לפיד מצהיר כי שיקולי מיקום ברשימה מאוחדת עם בני גנץ אינם מה שמונע איחוד. "אופציית האיחוד עם בני גנץ נמצאת על השולחן ואני לא אוריד אותה עד הרגע האחרון", אמר לפיד בכנס יש עתיד הערב בשפיים. "בניגוד למה שפורסם, אין בכלל דיון על מיקומים. מה שחשוב לנו, לי, הוא שנתנו לכם התחייבויות, ואני רוצה תשובות ברורות על ההתחייבויות האלה. בשלב הזה לא קיבלתי אותן. יש עתיד היא לא מריצה שמעמיסה לאנשים מנדטים, היא תנועה עם השקפת עולם.

כנס הצגת הרשימה של מפלגת יש עתיד (צילום: יש עתיד).

"אנחנו פה כי התחייבנו לשינוי במדינת ישראל. המטרה היא לנצח, אבל למפלגת שלטון צריכה להיות מדיניות. אין דבר כזה מפלגת שלטון בלי מדיניות ברורה. אי אפשר ללכת לבחירות בלי שאנשים יידעו מה המדיניות שלך. אנחנו התחייבנו – לשנות את חוק הלאום, בלי התחכמות. לבטל את חוק המרכולים. שכל ילדי ישראל ילמדו מתמטיקה ואנגלית. התחייבנו לחוק גיוס, התחייבנו להיפרד מהפלסטינים. התחייבנו לא לשבת בממשלה שבה לראש הממשלה יש כתב אישום, לא מחכים לשימוע.

"על זה הבחירות. על השאלה לאן הולכת החברה הישראלית, מה הערכים שלה. בני כגנץ הוא איש ערכי וטוב ואנחנו צריכים לשמוח שאנשים כאלה נכנסים לחיים הפוליטיים. אבל ‘יהיה בסדר’ זאת לא תשובה. 50% מהילדים בישראל הם בחינוך הערבי והחרדי, הם צריכים לקבל כלים, כי אחרת מי יפרנס אותם, הילדים שלנו? זאת לא תשובה. אם נקבל התחייבות ברורה על הנושאים האלה, שהם בסך הכל לא מסובכים, ניכנס מבחינתי עוד הלילה לחדר עד שייצא עשן לבן. את הכל אפשר לסדר.

תנועה עם עמדות ברורות

"אני רוצה לומר מפה לבני גנץ, הנה מה שלמדתי בשבע השנים בפוליטיקה. אי אפשר להתחמק מנושאים לא נוחים. עשיתי את הטעויות האלה, זה לא עובד. אם נקבל תשובות ברורות יש על מה לדבר. אם לא נקבל תשובות, יידע כל אדם באולם הזה שהוא חלק מתנועה שיש לה עמדות ברורות, שיש לה דרך שעליה היא לא מתפשרת".

כנס הצגת הרשימה של מפלגת יש עתיד (צילום: יש עתיד).

בתחילת דבריו אמר לפיד: "מלבד הליכוד אנחנו המפלגה היחידה שיודעת איך לנהל מדינה. שבע שנים נבנתה הנבחרת הזאת, עם תוכניות וניסיון. יש כאן אלופים, ניצבים, ראשי ערים, אנשים עם ניסיון ניהולי. מחר בבוקר תנו לנו את המפתחות, מחר בבוקר אנחנו יודעים לנהל מדינה. זה עוד יכול לקרות, בבחירות האלה הכל אפשרי. אלה בחירות מטורפות".

לפיד ביקר בחריפות את ראש הממשלה: "נתניהו איבד את הברקסים, בשבילו הבחירות הן כרטיס יציאה מהכלא. תסתכלו על הסרטונים והנאומים שלו. אי אפשר להאמין שכך מתנהל ראש ממשלה בישראל. בשביל לנצח אותו צריך סכין בין השיניים. צריך ניסיון פוליטי, ארגון שטח ולדעת להרביץ בחזרה. את כל זה יש לנו".

Leave a Reply

Name *
Email *
Website