לפני שהמשבר מסלים: הושג הסכם בנציגויות ישראל בעולם

רגע לפני שהתגברו העיצומים בנציגויות ישראל בעולם, שליחי מדינת ישראל ומשרד האוצר חתמו אמש (ראשון) על הסכם שהביא לסיום משבר השכר.

בימים האחרונים נראה היה כי עומד בפני הסלמה משמעותית, לאחר הודעת עובדי משרד החוץ כי יפסיקו לטפל בענייניו של ראש הממשלה בחוץ לארץ ובסוף השבוע עשרות שליחים מסביב לעולם איימו כי ישביתו את כלל הנציגויות.

"לא גזרים גמדים קפואים". בתמונה: משמאל אלי יפרח יו"ר ועד העובדים, ראש הממשלה נתניהו, ושגריר ישראל לדרום סודאן חנן גודר (צילום: אלעד מנדל).

בעקבות ביקורת שכר באוצר בחודש דצמבר האחרון בה התברר כי משרד האוצר מבקש להחיל מיסוי על רכיבי שכר של הדיפלומטים בשירות החוץ, לרבות רכיבי שכר שהיו פטורים ממיסוי עד כה: דוגמת "דמי ייצוג" (כלומר החזר על הוצאות פרטיות הנדרשות לשם ייצוג המדינה), דמי ייצוג עבור בני ובנות זוג, ותוספת לאחזקת הבית. התוספות הללו נהוגות גם עבור נציגי משרד הביטחון בחו"ל ונציגי משרד הכלכלה, והרפורמה שהאוצר מוביל אמורה לחול גם עליהם.

יו״ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, שתיווך במו"מ בין האוצר לעובדי משרד החוץ, הביטחון והכלכלה, בירך על ההסכם אליו הגיעו הצדדים הערב ואמר: ״עובדי משרד החוץ – לרבות השליחים מטעם משרדי הביטחון והכלכלה – מייצגים את מדינת ישראל בגאווה בכל מדינה זרה ובכל חזית אליה הם נשלחים, ועל כולנו לתת להם את הגיבוי המלא במשימתם. אני מברך על ההסכם שיחזק את מעמדם ויתגמל אותם באופן ראוי יותר על השליחות אותה הם ממלאים בצורה מסורה ונאמנה". בר דוד בהודעתו הודה לסגן שר האוצר יצחק כהן, ולמנכ"ל המשרד שי באבד וכן ליושבי ראש ועדי העובדים של משרד החוץ, אלי יפרח ודנה בנבנישתי, "שהצליחו ביחד לפתור את המשבר״, דברי בר דוד.

יפרח ובנבנישתי מסרו לאחר חתימת ההסכם "אנחנו שמחים על ההבנות אליהן הגענו שאפשרו מניעת השביתה. ההבנות כוללות עיגון והגדלת התקציב, נוהל קבלות מורחב ותמהיל מאוזן בין הצגת קבלות לדיווח ממוסה . נמשיך בשיח עד לסגירת הפרטים ועיגונם בהסכמה בין יו’ר ההסתדרות למנכל האוצר. ההבנות התאפשרו תודות לחסות שפרס סגן שר האוצר הרב יצחק כהן על המשא ומתן ולפעולותיו של מנכל האוצר, מר שי באבד".

Leave a Reply

Name *
Email *
Website