לקראת החזרה למערכת החינוך: מד”א מפרסמים הנחיות בטיחות להורים

ב-1 בספטמבר יפתחו בתי הספר והגנים את שעריהם, ומאות אלפי תלמידים יחזרו לשגרת הלימודים. לצד השמחה (או העצב) של הילדים, המלווה במקרים רבים באנחת רווחה מצד ההורים, יש לזכור כי דווקא החזרה למערכת החינוך חושפת את הילדים למגוון סכנות.

"החזרה לשגרת הלימודים עלולה להביא לשינוי בסדר היום" נמסר ממד"א, "בין היתר בהסעות הילדים למוסדות החינוך. שינויים אלה עלולים, כפי שראינו במקרים מצערים בעבר, להביא חלילה לשכחת ילדים ברכב". במד"א מבקשים מהציבור לנקוט בכל אמצעי בטיחות, על מנת למנוע מקרים טרגיים נוספים, וממליצים להניח לצד מושבי הבטיחות של הילדים תיק, מכשיר סלולרי, או כל אמצעי חיוני אחר, שיחייב את ההורה להגיע למושב האחורי לפני עזיבת הרכב.

עם החזרה לספסל הלימודים, במד"א מחדדים את הנחיות הבטיחות, על מנת שהחזרה למוסדות החינוך תיעשה בשלום ובבטחה:

  • נהגים ברחבי הארץ שנוסעים בקרבת מסגרות חינוך, מתנ"סים ותחנות הסעה, מתבקשים להיות ערניים יותר. ילדים נוטים להתפרץ לכביש, ולאור גובהם הנמוך, ניתן לפספס אותם עד שכבר יהיה מאוחר מדי. זכרו! נהגים מחויבים להאט בקרבת מעברי חצייה, וכמובן לעצור, אם נראה כי להולך הרגל יש כוונה לחצות.
  • במד"א מבקשים מהורים המסיעים את ילדיהם לבתי הספר, להוריד את הילדים במקומות המתאימים לכך, ולוודא כי הם חוצים את הכבישים בבטחה, ובמעברי החציה בלבד.
  • על ההורים לתרגל עם ילדיהם את הדרך הבטוחה לבית הספר ובחזרה ממנו. זכרו! ילד עד גיל תשע זקוק לליווי מבוגר בדרכו לבית הספר ובחזרה.
  • הורים מתבקשים לצייד את הילדים במזון ובשתייה בכמות מספקת למהלך ימי הלימודים. חשוב להסביר לילדים את הצורך בשתייה מרובה, ולחדד את ההנחיות לשהייה בשמש במהלך ההפסקות.
  • במד"א מזכירים לציבור לשים לב לרכבים חונים, במטרה לאתר פעוטות שחלילה נשכחו ברכב. זיהיתם ילד בתוך רכב נעול? הזעיקו מיד את מד"א בטלפון החירום 101 או באמצעות יישומון "מד"א שלי", והישמעו להנחיות החובשים והפראמדיקים במוקד, עד להגעת הכוחות למקום. נהגי הסעות מתבקשים לוודא בסריקה, כי לאחר פיזור הנוסעים, הרכב נותר ריק מאדם.
  • חשוב להקפיד על רכיבה בטוחה על אופניים, ולנהוג על פי הכללים הנדרשים בחוק. נהגים, שימו לב לרוכב!
  • נתקלתם בתאונה? הזעיקו מיד את מד"א בטלפון החירום 101 או באמצעות יישומון "מד"א שלי".

מנכ״ל מד״א אלי בין: ״בחופשת הקיץ, לצערנו, היינו עדים למקרים מצערים של פגיעות, טביעות ותאונות, עם מעורבות של ילדים, שעלו בחיי אדם. עם סיום חופשת הקיץ והחזרה לשגרה, אני קורא להורים, לצוותי ההוראה ולתלמידים, לרענן את הנחיות הבטיחות, כדי למנוע אסונות מיותרים. אם נקלעתם למצב חירום רפואי, הזעיקו את מד"א בטלפון החירום 101 או באמצעות יישומון ‘מד"א שלי’, באמצעותו יכולים החובשים והפראמדיקים לאתר את מיקומכם המדויק".

הצוותים של מגן דוד אדום תודרכו לגלות ערנות יתר לתנועת ילדים בדרכים, להיות ערוכים להיענות לכל צורך רפואי שעלול להתעורר, ובנוסף, להעניק תשומת לב מיוחדת לנהיגת האמבולנסים ואופנועי מד"א בקרבת מוסדות חינוך ומעברי חציה.

זכרו – בכל חיוג למוקד החירום 101 של מד"א, יחל הטיפול הרפואי כבר בתוך מספר שניות עם המענה במוקד, הטיפול הראשוני מתבצע באמצעות ההדרכה הטלפונית שתינתן על ידי הפאראמדיקים והחובשים במוקד, שיסייעו למתקשר בדקות הראשונות עד להגעת צוותי מד"א למקום. במקביל לשיחה הטלפונית, מוזנקים למקום צוותי מד"א וכן מוזנקים באופן אוטומטי נאמני החיים הקרובים ביותר למקום האירוע, כונני התגובה המיידית הרכובים על אופנועי מד"א ועוד.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website