לקראת הכרעת היועמ”ש: עו”ד פיני רובין הצטרף לצוות ההגנה של נתניהו

עו"ד פיני רובין, העומד בראש משרד גורניצקי ושות’, הצטרף לצוות ההגנה של ראש הממשלה בנימין נתניהו. רובין ייצג בעברו רשימה ארוכה של בכירים בצמרת העסקית של ישראל. בין לקוחותיו בעבר ניתן למנות את בנק הפועלים ואת בעלת השליטה בו שרי אריסון, כמו גם את יצחק תשובה, ואת מעורבותו במכירת בזק.

עו"ד פיני רובין. ארכיון (צילום: משה שי/פלאש90)

רובין סייע לקדם בעבר את חקיקת "חוק מילצ’ן" – המאפשר לעולים חדשים ותושבים חוזרים לקבל פטור מדיווח ומתשלום מס על הכנסות בחו"ל. בראיון שהעניק ביולי האחרון לעיתון גלובס, התייחס למעורבותו בחוק ואמר כי "לאחרונה צעק לי מישהו בכנס בינלאומי שבו הרציתי שהחוק צריך להיקרא ‘חוק רובין’ ולא ‘חוק מילצ’ן’. אינני יודע אם זה כך, אבל חוק רובין יותר קרוב למציאות מאשר חוק מילצ’ן".

על היכרותו עם מילצ’ן בהקשר של החוק אמר כי "אחרי שהכרתי אותו, הוא היה אחד היעדים שלי, כדי לנסות ולהרעיף עליו את כל הטוב של מדינת ישראל כדי שיבוא לגור בה עם משפחתו – והצלחתי באופן חלקי".

כזכור, מילצ’ן חשוד במתן טובות הנאה לנתניהו בתיק 1000, תיק המתנות.

רובין היה מעורב בעבר גם בייצוג חברת בזק בבעלות שאול אלוביץ’. במסגרת תפקידו כעורך הדין של בנק הפועלים, רובין שימש כאחד המנהלים המיוחדים של חברת יורוקום, החברה בראש הפירמידה המחזיקה בבזק. תפקיד זה הציב אותו כאחד האנשים שחיפשו למכור את בזק.

איך שלט אלוביץ׳ בבזק? (גרפיקה: אידאה).

רובין יצטרף לצוות פרקליטיו של נתניהו, בראשם עומד עו"ד נבות תל-צור, ובו חברים גם עורכי הדין עמית חדד, טל שפירא, ואחרים. לצוות הצטרף לאחרונה כיועץ משפטי שופט בית המשפט המחוזי בת"א לשעבר, עודד מודריק.

כזכור, היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט צפוי להכריע בתיקים בהם חשוד ראש הממשלה בשבועות הקרובים. לאחרונה, דחה היועמ"ש את בקשת פרקליטיו של נתניהו לחכות עם פרסום הכרעתו בתיקים עד לאחר הבחירות, ואותת כי הכרעתו תתבצע בשבועות הקרובים.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website