לראשונה בעולם: החל מבצע החיסון הרביעי בישראל

אלי מנור בן ה-73 היה בין הראשונים לקבל את מנת החיסון הרביעית לקורונה, בהתאם להמלצת משרד הבריאות לחסן מדוכאי חיסון. מנור הגיע הבוקר למתחם החיסונים של כללית בעפולה, ולאחר שחוסן הודה לאח מוחמד ג׳מאל ובירך ״שהחיינו והגיענו לזמן הזה״.

ישראל תהיה המדינה הראשונה בעולם שתעניק לאזרחיה מנת חיסון רביעית לקורונה, עוד בטרם אישור המהלך על ידי רשויות בריאות בעולם כמו ה-FDA. בדומה לחיסון השלישי., הסיבה למתן החיסון לפני מדינות אחרות בעולם היא שמרבית האוכלוסייה בישראל התחסנה לפני מדינות אחרות, ולכן תופעות כמו היחלשות ביעילות החיסון זוהו מוקדם יותר.

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ’ נחמן אש, אישר אמש (חמישי) את המלצת צוות הטיפול במגפות לאפשר חיסון רביעי למדוכאי חיסון, אנשים שהמערכת החיסונית שלהם מוחלשת עקב מחלות שונות או שעברו השתלת איברים. הבוקר אישר המשרד גם התחסנות בחיסון רביעי לקשישים בבתי אבות ומטופלים בבתי חולים גריאטריים ובמסגרות תחלואה כפולה של משרד הרווחה, וכן לעובדים במוסדות אלו.

במרכז הרפואי שיבא החל הבוקר מבצע חיסון מנה רביעית למושתלי לב וריאה. ישי אילת, מושתל לב בן 48, היה הראשון בישראל לקבל את המנה הרביעית של החיסון נגד קורונה.

פרופ’ גליה רהב, מנהלת היחידה למחלות זיהומיות, אמרה עם תחילת החיסונים: "מדובר בבוקר מרגש עבורה. אנו רואים בבירור כי היתה עליה בחיסוניות לאחר הבוסטר השלישי ומאמינים כי מתן מנה רביעית יעניק הגנה חשובה לאוכלוסיות אלו של מדוכאי החיסון."

פרופ’ יעל פלד, המנהלת הרפואית של היחידה להשתלות לב: "במחקר המקיף שעשינו ראינו בבירור כי עד כה החיסון בטוח ובמנה נוספת אנו מעריכים כי תעלה את יעילותו תוך שמירה בטיחות המטופלים. תחלואה במחלת הקורונה קשורה בסיבוכים גבוהים בקרב מושתלי הלב ובתקופה של מגפה אנחנו לוקחים שיקולים בזהירות המסתמכים על הנתונים המרובים שבידנו, תוך הערכת סיכונים של השלכות המחלה."

דבר היום
כל בוקר אצלך במייל

הרשמה

על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

תגיות:

Leave a Reply

Name *
Email *
Website