מאבק עובדי משרד החוץ: הוועד הורה על השבתה מיידית של השגרירות באוקראינה

ועד עובדי משרד החוץ הנחה היום (שני) להשבית את שגרירות ישראל בקייב, בתגובה להחלטה החד צדדית של משרד האוצר, הדורשת מהם להשיב באופן רטרואקטיבי את תוספת השכר שקיבלו, בזמן שהמתיחות הקשה בין אוקראינה ורוסיה מגיעה לשיאה.

בשבוע שעבר נודע לעובדים כי האוצר דורש מהם להשיב במשכורת החודש הקרוב את התוספת, בשיעור 4% ובאופן רטרואקטיבי. מדובר בתוספת לשכר הניתנת על פי מידת האיום הנשקפת בשירות עובדי המדינה בחו"ל. בוועד העובדים מסרו כי עד לרגע האחרון קיוו העובדים להתערבותו של שר החוץ יאיר לפיד במשבר, אולם הבוקר השיב האוצר לפנייתם והבהיר כי הוא עומד על ביצוע הקיצוץ – אך נאות רק לפרוס את תשלומי ההחזר.

בשל כך, הודיעו בוועד העובדים בישיבת הערכת המצב המדינית בראשות סמנכ״ל אירו אסיה במשרד החוץ, על עצירה מיידית של כלל הפעילות של אנשי השגרירות בקייב, למעט ההיערכות לפינוי משפחות השליחים מהמדינה וטיפול באירועי פיקוח נפש. "אנחנו נאלצים להפריע לקיום הדיון", אמר יו"ר הוועד יוסי לוי.

"אנחנו מתעסקים בימים האחרונים באירוע מאוד קשה של פגיעה בשליחים שלנו. השליחים שלנו באוקראינה, עובדי אית"ן, חוו במשכורת הנוכחית שלהם פגיעה – הורידו להם למעלה מ-50% משכרם כתוצאה מהחלטה שעררייתית שהתקבלה במשרד האוצר. כל הפעילות שניסינו לבצע הן מול הנהלת המשרד והן מול משרד האוצר כשלה, וההחלטה של משרד האוצר עומדת. זה משהו שאנחנו לא יכולים להשלים איתו או לקבל אותו. לא נשלים עם מצב שהשליחים שלנו מתלבטים איך הם מקיימים את עצמם, לא החודש ולא בכלל״.

לוי הוסיף שהצעת האוצר לפרוס את הקיצוץ היא בגדר עזות מצח: "הגענו לרגע עצוב שבו נאלצים לעצור פעילות בעיצומה של המערכה בשל אטימות והתעמרות האוצר. השגרירות בקייב לא תספק שירות לציבור עד להפסקת ההתעמרות של האוצר בשליחי המדינה. אנו קוראים לשר החוץ לפיד לעמוד בהבטחתו ולפתור את המשבר״.

בימים אלו נערכות נציגויות המדינות השונות באוקראינה לאפשרות שיידרשו להוציא את הדיפלומטים ובני משפחותיהם מהמדינה, ברקע החשש ההולך וגובר מהעימות הצבאי.

הפגיעה בתנאי העובדים בקייב באה בתקופה בה מצוי ועד עובדי משרד החוץ בסכסוך עבודה ממושך, בדרישה ממשרדי האוצר והחוץ לאפשר תשלום שעות נוספות וכונניות לעובדי המטה, המנהלים בין היתר את המשבר ממשרד החוץ בירושלים.

דבר היום
כל בוקר אצלך במייל

הרשמה

על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

תגיות:

Leave a Reply

Name *
Email *
Website