“מאמץ משותף”: סבב נוסף של מו”מ בין הכבאים לנציב, העיצומים יוקפאו

סבב נוסף של מו"מ בנסיון לפתור את סכסוך העבודה ברשות הכבאות: נציגי ארגון הכבאים, ההסתדרות ורשות הכבאות סיכמו אתמול (חמישי) על חידוש המו"מ בין הצדדים בסוגיות שבמחלוקת, בהובלת הממונה על השכר באוצר או נציג מטעמו. ארגון הכבאים יקפיא את הצעדים הארגוניים כל עוד מתקיים מו"מ עם ההנהלה. הדברים סוכמו בדיון בבית הדין לעבודה בנצרת, המלווה את הסכסוך.

מארגון הכבאים נמסר כי "לראשונה זה תקופה ממושכת, הנציב דדי שימחי והנהלת הנציבות נכונים להידבר עם הכבאים על הנושאים השנויים במחלוקת בסכסוך העבודה המתמשך בארגון. את המו"מ יוביל וינהל הממונה על השכר או נציג מטעמו. בהתאם לכך הודיעו הכבאים לבית הדין שכל עוד קיימת הידברות עם ההנהלה, לא ינקטו בצעדים ארגוניים, אך זכות זו שמורה להם בכל עת".

הצדדים קבעו לדון בסוגיות שבמחלוקת, ביניהן החזרת מנגנוני יישוב חילוקי הדעות המעוגן בהסכמים הקיבוציים לפעולה, הקמת פורום לדיון בסוגיות שונות הנוגעות לחברי ועד, הרכבי ועדות המכרזים ואופן המינויים בכבאות, סוגיות הנוגעות לאימונים ולמבצעים, וההתנהלות שבין ההנהלה וועד העובדים. בנוסף סוכם כי תתקיים פגישה בהשתתפות הממונה על השכר באוצר בסוגיית כספי הרווחה שלטענת העובדים טרם הועברו, .

על פי הודעת הצדדים בבית הדין, הם מקבלים עליהם את עמדתו, לפיה "מרגע זה יעשו מאמץ משותף, תוך איפוק, כבוד, אחריות ונכונות אמיתית וכנה, לעשות כל שניתן כדי להביא את הסכסוך הממושך לסיום מהיר, ענייני, הוגן וראוי, זאת לטובת כלל הגורמים המעורבים והציבור בישראל בכללותו".

בית הדין בירך את הצדדים והורה להם לדווח לו בעוד עשרה ימים על התקדמות המו"מ לפתרון הסכסוך. בנוסף הסיר בית הדין את צו המניעה שהטיל ביום רביעי על קיום צעדים ארגוניים עד מועד קיום הדיון – בשל מזג האוויר השרבי הקשה ששרר השבוע. עם זאת, תבע בית הדין מארגון הכבאים לתת התראה של 24 שעות לפחות לפני כל צעד ארגוני, לפרט את טיבו ואף להציג את אישורו האישי של יו"ר ההסתדרות לנקיטתו.

סבב העיצומים האחרון החל ברביעי שעבר, וכלל עבודה במתכונת שבת למספר ימים. בשני האחרון הופסקו העיצומים לצורך סבב מו"מ שכשל, והכבאים חזרו לעיצומים והשביתו את מדורי מניעת הדליקות ב-4 תחנות כיבוי אש.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website