מגביה להבות: נציב הכבאות מאיים לנכות 25% משכר כבאים שינקטו בעיצומים

על רקע סכסוך העבודה המתנהל במערך הכבאות, מאיימת ההנהלה לנכות 25% משכרם של עובדי הכבאות. במכתב ששלח יו"ר הסתדרות המעו"ף, גיל בר-טל, לשר לביטחון פנים, אמיר אוחנה, הבהיר: "כל כבאי שיגלה כי משכרו נוכו סכומים ביום התשלום – נקרא בזאת להגיע להפגנה מול המשרד לביטחון פנים – יש גבול לחוצפה ולהתעמרות וזה נחצה כבר מזמן!".

החל מיום ראשון פתחו הכבאים בצעדים ארגוניים, על רקע ההחלטה החד-צדדית של הנציבות להחיל מבחני כשירות חדשים, מבלי להסדיר קודם לכן את תנאיהם, עתידם התעסוקתי או תנאי פרישתם של עובדים שמפאת גילם ועל רקע פציעות מבצעיות שספגו – יימצאו בלתי כשירים לפעילות מבצעית. הצעדים הארגוניים, כך הודיעה ההסתדרות, כוללים עצירת אימונים אך אינם אמורים להשפיע על הפעילות המבצעית של מערך הכבאות.

עם זאת, בשעה שהתקיימו היום (רביעי) מגעים בין הצדדים בניסיון למנוע את המשך התדרדרות יחסי העבודה, קיבלה ההסתדרות את מכתבו של ראש מחלקת משאבי אנוש בכבאות, רונן שפירא, שבו הודיע כי בכוונת ההנהלה לנכות 25% משכר העובדים המשתתפים בעיצומים. בעקבות כך הודיע בר-טל לשר אוחנה כי "ככל שבראשית החודש לא ישולם מלוא שכרם של כל הכבאים ובמועד נראה זאת כבקשת נציבות כבאות והצלה שכל עובד שנפגע יגיע להפגנות".
דבר העובדים בארץ ישראל
כל בוקר אצלך במייל

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

בניגוד לצעדים הארגוניים עד כה, מצב בוא כבאים רבים יוצאים להפגין עשוי בהחלט ליצור מחסור בכוח אדם בתחנות הכיבוי. "נציב כבאות והצלה אחראי ישירות על הכאוס שיצר ואי-הנעימות בעקבות הצעדים הארגוניים והמשפטיים".

ההודעה על כוונת הנציבות להפחית משכר העובדים התקבלה לדברי בר-טל במקביל לניסיון הצדדים להידבר ולנסות לעצור את המשך התדרדרות הסכסוך, ונועדה "לחמם את האווירה". במכתבו מנה שורה של התנהלויות נוספות מהשבוע האחרון המעידות על המצב העכור של יחסי העבודה בכבאות בפיקודו של רב טפסר דדי שימחי, בהן הגשת תלונות שווא כנגד נציגי עובדים בנציבות שירות המדינה, ניסיון לפטר כבאי שביקש להשתהות בקבלת חיסון קורונה תוך ביזויו, ביטול חד-צדדי גורף של כל היתרי העבודה בשעות נוספות של כלל הכבאים, רדיפת עובדים המבקשים לגדל זקן מסיבות רפואיות, דתיות או אחרות וכו’.

"כדי לקדם את האג’נדה הלוחמנית הפרטית שלו, אנו עדים לבזבוז משאבי מדינה אדירים שכן הנציב בהתנהלותו מעסיק את הפרקליטות, היועצים המשפטיים, נציבות שירות המדינה ואת בתי הדין ובתי המשפט בארץ בדיונים ארוכים וחסרי טעם", כתב בר-טל לשר בביקורת על התנהלות הנציב. "מה שניתן לסיים בשיחת טלפון וקורט של רצון טוב, הופך למשפט המאה, כמשנת הנציב ‘במלחמה כמו במלחמה’", והוסיף כי בהתנהלותו מסכל הנציב גם את מאמציו של מנכ"ל המשרד, משה צ’יקו אדרי, לגשר בין הצדדים.

"המשרד לביטחון פנים מינה את הנציב וכעת אנו מבקשים את ריסון פעולותיו חסרות התקדים בעולם יחסי העבודה, אשר פועל עשרות בשנים לפניו וימשיכו גם אחריו", סיכם בר-טל. "פעולות אלה מפרות את האיזון ופוגעות בסדר הציבורי, בכשירות, במורל, בפרנסה ובמוסד חשוב זה".

Leave a Reply

Name *
Email *
Website