מופקרים בסערה: קשיש בן 80 מנתניה נפטר ממכת קור

קשיש בן 80 נפטר היום (חמישי) ממכת קור בביתו בנתניה. צוות מד"א שהוזעק למקום מצא את הקשיש בדירתו כשהוא מחוסר הכרה ובמצב של היפותרמיה, ופינו את הקשיש לבית החולים לניאדו בעיר תוך מאמצי החייאה. בבית החולים נאלצו הרופאים לקבוע את מותו של הקשיש.

יו״ר שדולת הגמלאים ח״כ איציק שמולי (העבודה-גשר) קרא לפעולה דחופה בעקבות המקרה, וציין כי קשישים רבים אינם יכולים לחמם את בתיהם בחורף. ״בכל שנה בתיהם של אלפי קשישים עניים הופכים למלכודות קור ועשרות מהם פשוט קופאים למוות, בדרך כלל כשהם לבדם. אחד מכל חמישה מבוגרים פשוט נאלץ לוותר על חימום הבית בגלל מצב כלכלי. רק לפני שבוע דרשתי במליאת הכנסת להפסיק עם ניתוקי החשמל בחורף ולהגדיל את מענק החימום שהם מקבלים כתוצאה מהחוק שעבר ביוזמתי. לצערי לאף אחד בממשלה זה לא מזיז. עם כל הכבוד לקמפיינים ולבחירות בכוונתי לדרוש את כינוסה הבהול של ועדת הכספים במטרה למצוא מקור תקציבי לדרישתי ולהציל חיים רבים״.

אזרח נפגע בינוני מנפילת אבן חיפוי

לאורך היום נפגעו מספר אזרחים ממזג האוויר הסוער. באשדוד נפגע עובר אורח בראשו מאבן חיפוי שנפלה מגובה מבניין רב קומות ברחוב מרטין בובר בעיר. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו לו טיפול ומפנים לבי"ח אסותא אשדוד גבר בן 33 במצב בינוני עם חבלת ראש. חובש רפואת חירום עידו נבון, סיפר: ״כשהגענו למקום ראינו גבר שוכב על הרצפה כשהוא בהכרה, כשלצידו אבן חיפוי גדולה. עוברי אורח סיפרו לנו שהאבן נפלה מגובה רב ופגעה בראשו. הענקנו לו טיפול ופינינו אותו לבית החולים כשמצבו בינוני ויציב״.

ברחוב יגאל אלון בתל אביב נפצע באורח קל גבר בן 46 שנפגע בראשו משמשיית מסעדה שעפה מהרוחות. חובשים ופראמדיקים של מד"א טיפלו בו ופינו אותו לבית החולים וולפסון בחולון.

בסמוך לחוף הים ברחוב הירקון בתל אביב נפלה אישה כבת 60 במדרגות רחוב כתוצאה מרוחות חזקות, ונפגעה באורח קל. חובשים ופראמדיקים של מד"א טיפלו בה ופינו אותה כשהיא סובלת עם חבלות בפלג גופה התחתון. חובש רפואת חירום על אופנוע מד״א, ערן, סיפר: ״כשהגענו למקום ראינו אישה יושבת על המדרגות כשהיא בהכרה, היא סיפרה שמשב רוח פתאומי העיף אותה והיא נפלה. הענקנו לה טיפול רפואי ופינינו אותה לבית החולים כשמצבה קל. גם אנחנו הרגשנו בזמן הטיפול את הרוחות החזקות שהיו במקום״.

בשעה 14:09 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב איילון על אישה כבת 81 שנפגעה משמשייה שעפה ברוח, ברחוב זד״ל בראשון לציון. חובשים ופראמדיקים של מד"א טיפלו בה ופינו אותה לבית החולים אסף הרופא במצב קל, עם חבלות בראש וברגל.

בבאר שבע הוזנקו צוותי מד״א לרחובות שאול המלך ובזל לקריסת ענפים שקרסו על מכוניות, באירועים אלו בבאר שבע לא היו נפגעים. במד״א שבים ומזכירים לציבור לאבטח ולקשור חפצים היכולים לעוף ברוחות ולפגוע בעוברי אורח.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website