מנכ”ל משרד הבריאות: לא בטוח שהלימודים יתחדשו בתום הסגר

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ’ חזי לוי הביע היום (רביעי) ספק בפתיחת מערכת החינוך מיד עם תום הסגר. בתדרוך לתקשורת החרדית, אמרי לוי כי "ראינו עלייה בתחלואה כתוצאה מפעילות של מערכת החינוך, ברור לנו שמערכת הלימודים לא תוכל להיפתח כפי שהיא נפתחה, לא בטוח שנפתח אותה בכלל".

על הלימודים בחברה החרדית, אמר: "יש לנו דסק שעובד עם המגזר החרדי. ייתכן שנתיר את הישיבות במתווה הקפסולות, למרות שראינו שזה לא כל כך עבד".

עוד העריך לוי צפויה עלייה במספר החולים הקשים ובמספר הנפטרים, והזהיר כי בתוך ארבעה או חמישה ימים, יגיע מספר חולי הקורונה הקשים לאלף. לדבריו, "אנחנו נמצאים היום על סדר גודל של כ-850 חולים קשים, 200 מתוכם מונשמים. זהו מצב שמאתגר מאוד את מערכת הבריאות".
דבר העובדים בארץ ישראל
כל בוקר אצלך במייל

אישור ההצטרפות מהווה הסכמה לתנאי השימוש באתר

מנכ"ל משרד הבריאות התייחס גם לעלייה שנרשמה לאחרונה במספר החולים בחברה החרדית, לדבריו "אחראית כרגע על כ-34% מסך התחלואה".

"המגזר החרדי, בשל הצפיפות, התפילות, שלעתים נוגדות את חוקי ההתנהלות הגיע לתחלואה עצומה", הסביר, "זה חייב להיות בטיפול וצריך למצוא לזה פתרון, כי זה משליך על החברה החרדית, על התחלואה בכלל ועל בתי החולים".

"מה שמטריד אותנו זה חג הסוכות", הוסיף, "שיש בו פוטנציאל לאירועים בעלי השלכה על הידבקות: שמחת תורה, הקפות, מכירת ארבעת המינים, אושפיזין, תלמידי הישיבות חזרו הביתה. ראינו תחלואה עצומה בישיבות – בישיבה אחת היו 500 חולים".

Leave a Reply

Name *
Email *
Website