מנצחים ומפסידים

מנצח עם ובלי כפפות: דויד דה חאה

ליאור ברטל

ג’ורדון דאווס בת ה-18, היא שוערת כדורגל בליגות הנמוכות של אנגליה, אך לצערה קריירת הכדורגל שלה כנראה הולכת להסתיים בעקבות התקף לב פתאומי שעברה. בעקבות המקרה, שחקנית קבוצת הכדורגל של קריסטל פאלאס קיארה ווטלינג, פרסמה פוסט בו היא מבקשת לעודד את השוערת שאימנה לפני כמה שנים, בעת עבודתה באקדמיית הנערות של צ’רלטון אתלטיק.

Please read and retweet ????????????‍♀️ pic.twitter.com/MIw8HiOWWm

— Ciara Watling (@CiaraSherwood) November 24, 2018

הסיפור הצליח לגעת בהרבה אנשים בעולם הכדורגל וביניהם השוער הספרדי של מנצ’סטר יונייטד, דויד דה חאה, שראה את הפוסט והחליט לבצע מחווה מיוחדת. הוא שלח לדאווס את כפפות השוער איתן שיחק את המשחק ה-250 שלו בפרמיירליג שנערך מול קריסטל פאלאס. בהודעה כתב: "שלום קיארה, אני רוצה לשלוח לג’ורדון את הכפפות שלי מהמשחק ה-250 שלי, אני מקווה שזה יעודד אותה קצת". דאווס התרגשה מהמתנה הבלתי צפויה וענתה לו: "תודה רבה לך, אתה ההשראה שלי". השוער הספרדי מראה עד כמה בחירה כל כך קטנה יכולה לתת אושר כל כך גדול למישהו.

מנצח בריבוע: תמי אברהם

צור רוזנצוויג

קשה לסיים את השבוע מבלי להתייחס למשחק הנהדר שהתקיים בליגה השנייה באנגליה בין שתי אימפריות לשעבר, אסטון וילה ונוטינגהאם פורסט. שתי הקבוצות שנמצאות במרכז הטבלה העליונה סיפקו תצוגת שערים נלהבת ב-90 דקות שהסתיימו בתוצאה 5:5.

אצל אסטון וילה בלט החלוץ הצעיר בן ה-21 תמי אברהם שכבש ארבעה שערים לרשת של השוער הרומני של פורסט, קוסטל פנטילימון, פעמיים בראש ופעמיים ברגל, ודאג להחזיר את הקבוצה מפיגור פעם אחר פעם. אברהם המושאל מצ’לסי כבר עם 10 שערים השנה ואני מאמין שכל אוהד ב’וילה פארק’ יקנה גם רק שער בודד בכל משחק עד המחזור האחרון, בתקווה שצ’לסי לא תחזיר אותו אליה ומהר.

Every single one of @TammyAbraham's goals from last night with AVTV Live Commentary ????

Sign up for Saturday's game ???? https://t.co/kqSELdrT2u#PartOfThePride #AVFC pic.twitter.com/csHTGxcfHj

— Aston Villa FC (@AVFCOfficial) November 29, 2018
מפסידים: אף.סי. בליבראק

ליאור ברטל

היה לי פעם חבר בצבא שכל פעם שהיה צריך לסגור שבת בבסיס היה "הורג את סבתא שלו". אף פעם לא הבנתי איך המפקדים לא עלו על כך, שהוא הלך בערך ל-15 הלוויות של אותה סבתא במשך שנה שלמה. השבוע, מועדון הכדורגל אף.סי. בליבראק מהליגה השלישית באירלנד לקח את הטריק הזה צעד אחד קדימה.

באופן פתאומי הודיע המועדון על כך שלא יוכלו להגיע בשבת למשחק החוץ מול ארקלו טאון, זאת בעקבות מותו הפתאומי של שחקנה הספרדי של הקבוצה, פרננדו פונטה. המשחק כמובן נדחה וכל הליגה המחוזית נפתחה בדקת דומיה לזכר השחקן שהלך לעולמו. אלא מה, לאחר כמה ימים התגלה שהשחקן חיי וקיים, הוא פשוט החליט לעזוב את הקבוצה ולחזור למולדתו בספרד. הסיפור כמובן התפרסם בתקשורת המקומית, ובעקבות החשיפה הוציאה הקבוצה הודעת התנצלות רשמית, כולל כלפי השחקן אותו "הרגה".

Both teams observing a minute silence in memory of Ballybrack player Fernando Nuno La-Fuante who was killed in a traffic…

Posted by Liffey Wanderers FC on Saturday, 24 November 2018

מנצח אבל כבר לא משלנו: סילבן לנדסברג

יאיר צוקר

מה עוד נגיד על סילבן לנדסברג? אולי אחד השחקנים המפוספסים בכדורסל הישראלי. אחרי שכיכב בהיכל רוממה ויד אליהו והספיק גם לעבור שירות מזורז בצה"ל ב-2013, נפרד השחקן מהכדורסל הישראלי ועבר לספרד לקבוצת אסטודיאנטס מדריד, שם הגיע בעונה החולפת עד חמישיית העונה בליגה הספרדית, כולל משחק שיא בו קלע 48 נקודות מול ברצלונה. השנה עבר לליגה הטורקית לשורות טורק טלקום.

אמש (חמישי), ערך לנדסברג הופעת בכורה במדי נבחרת אוסטריה אותה החל לייצג, במשחקו הראשון במדים האוסטריים מול בריטניה במוקדמות יורובאסקט 2021, לנדסברג התפוצץ עם 40 נקודות כבר בהפסקה וסיים עם 49 (15 מ-27 מהשדה, 5 מ-10 לשלוש), ב-28 דקות, זאת אחרי ש"סופסל" ברוב החצי השני. בנוסף, הוסיף 10 ריבאונדים ו-5 אסיסטים. כמה חבל שאחרי שנים כל כך יפות בישראל, זה לא קרה במדים הכחולים לבנים.

Austria ???????? step over @gbbasketball ???????? 96-82 as Sylven Landesberg scores 49 pts! #EuroBasket

???? https://t.co/I7YlDk0yGk
???? https://t.co/lohna7r2VC pic.twitter.com/UNbvurLUCO

— FIBA EuroBasket (@EuroBasket) November 29, 2018
מנצחים ושמים ג’ל על הפאשיזם: סנט פאולי

ליאור ברטל

בשבוע שעבר החליט המועדון הגרמני סנט פאולי מהבונדסליגה השנייה, להוציא למכירה ג’ל רחצה בשם "אנטי-פא" (מחווה לתנועה העולמית למאבק בפאשיזם). ג’ל רחצה מיוחד במחאה כנגד מפלגת הימין הקיצונית "אלטרנטיבה לגרמניה" (AFD), מפלגת ימין שזכתה ב-13% מהקולות בבחירות האחרונות ונחשבת כמפלגה שמייצגת את הניו-נאצים במדינה.

הג’ל נמכר במחיר מוזל של 2.5 אירו. בהצהרה רשמית בדף הטוויטר של המועדון נכתב: "’אנטי פא’ – נותן לך את הרעננות הפראית ואת המוח הצלול להמשיך לחיות בגישה האנטי פשיסטית שלנו: אוהדי סנט פאולי נגד הימין!".

„Anti-Fa“ – gibt Dir die wilde Frische und einen klaren Kopf, um auch weiterhin unsere antifaschistische Haltung zu leben: St. Pauli Fans gegen Rechts! Und genau deshalb kommen auch Erlöse aus dem Verkauf von „Anti-Fa“ der Initiative Laut gegen Nazis Zugute. #fcsp #GegenRechts pic.twitter.com/kemYAp6ytw

— FC St. Pauli (@fcstpauli) November 19, 2018

כמובן שבמפלגה זעמו והצהירו שהמועדון עושה פרובוקציה מכוונת והוא תומך במפלגות השמאל בגרמניה. יו"ר הקבוצה אמר בתגובה כי "אם במפלגה כועסים עלינו, זה רק אומר שעשינו משהו טוב". במועדון הוסיפו שהמטרה של הג’ל המחאתי היא להמשיך את מאבקה של הקבוצה כנגד גל הניו-נאציזם ששוטף את המדינה ושהכסף שהמועדון ירוויח מהמכירות ימשיך לממן את המאבק.

Leave a Reply

Name *
Email *
Website